מכשירי שמיעה: להקשיב רק למומחים

(0)
לדרג

ירידה באיכות השמיעה היא בעיה קשה, אולם ניתן לטפל בה בעזרת מכשיר שמיעה איכותי המותאם היטב לאוזן. כל מה שצריך לדעת לפני שרוכשים מכשיר כזה, כדי להבטיח שהוא ישרת אתכם נאמנה לאורך זמן. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: אוזניים סתומות, בדיקת שמיעה

אובדן שמיעה או ירידה באיכות השמיעה הם בעיה מטרידה, הפוגעת מאוד באיכות החיים. לבעיות שמיעה יש השלכות ישירות ועקיפות, המשפיעות על היכולת לנהל חיים עצמאיים, פוגעות בביטחון העצמי ובמצב הרוח ולעתים אף מחבלות ביחסים הבינאישיים. הבשורה הטובה היא שמכשיר שמיעה טוב, המותאם באופן אופטימלי למטופל, משפר משמעותית את המצב ויכול לשנות לחלוטין את התמונה.

במסגרת עדכוני סל הבריאות, המדינה מסבסדת 3,000 שקל מעלות מכשיר שמיעה לכל מבוגר מעל גיל 65 (סה"כ 6000 שקל עבור שתי האוזניים). חשוב לדעת להשתמש בכסף בצורה נבונה, ולהקפיד לרכוש מכשיר איכותי מגורמים מקצועיים בלבד, כדי לא להסתכן בהידרדרות בלתי הפיכה באיכות השמיעה או לחלופין, לאבד את הזכאות לסבסוד, שניתן רק אחת לשלוש שנים. מסיבה זו, מומלץ לא למהר לקבל כל הצעה מפתה, ולהקפיד לרכוש את המכשיר רק במקום שיבטיח לכם גם שקט נפשי וביטחון לאורך שנים.

מכשירי שמיעה, בשונה ממכשירים אלקטרוניים אחרים, דורשים תשומת לב מקצועית מיוחדת, סנכרון מלא ומדויק עם צרכיו הייחודים של המשתמש ותחזוקה שוטפת בפיקוח של מומחים. מענה מסוג זה יכול להעניק רק גורם מקצועי ומנוסה. בעלי מכשירי שמיעה ומי שסובלים מליקוי שמיעה ומעוניינים לבדוק את התאמתם למכשיר, יכולים לעבור בדיקת אבחון וייעוץ חינם ברשת "הדים" לשיקום השמיעה והדיבור.

חשיבות האבחון המדויק

המפתח להפקת המקסימום ממכשיר השמיעה קשור בהתאמה הטובה ביותר של המכשיר לפרופיל האוזן של המטופל. הדרך הטובה ביותר להגיע להתאמה מושלמת היא שיטת בדיקה שנקראת Real Ear Measurements, או בקיצור REM. היתרון הגדול של שיטת REM טמון בכך שבשונה מצורות בדיקה אחרות, היא אינה מסתמכת רק על תחושות הנבדק, אלא כוללת בדיקת התאמה אובייקטיבית של מכשיר השמיעה.

השיטה מתבססת על מכשור מתוחכם וייעודי ומאפשרת לבדוק באיזו מידה נוסחאות ההגברה המוזנות במכשירי השמיעה ממלאות את צורכי הלקוח, ומאפשרות לו לשמוע דיבור במצבי שמיעה מגוונים. במהלך המדידה, ניתן להתאים את הפרמטרים של המכשירים בצורה מדויקת עד להשגת התוצאות הרצויות.

בזכות שיטת ה-REM אפשר היום לקצר משמעותית את תהליך הבחירה וההתאמה של המכשיר, וכמובן לצמצם למינימום את התסכול שמקורו בהתאמה או בחירה לא מוצלחת של מכשיר שמיעה. בדיקות השמיעה בשיטת REM נערכות בארץ ברשת "הדים" וכן בבתי החולים, שאימצו את השיטה כדי להתאים מכשירי שמיעה לתינוקות ולילדים קטנים, שלא מסוגלים להעניק משוב לבודק.

תיקונים, קלקולים וביטוחים

עבור משתמש שרכש מכשיר שמיעה, קלקול או בעיה אחרת במכשיר הם בגדר פגיעה מטרידה מאוד. כדי להבטיח את השקט הנפשי של המטופלים יזמה רשת "הדים" את תוכנית "מעגל הביטחון", שמאפשרת לכל לקוח ליהנות מתמיכה מקצועית לאורך כל זמן השימוש במכשיר השמיעה שרכש.

מאחר שהרשת היא גם הייבואן, היצרן והמשווק של מכשירי השמיעה, יכול הלקוח לקבל שירות ואחריות למכשיר שרכש בכל אחד מ-17 הסניפים של הרשת, ולא רק בסניף שבו נרכש המכשיר. הרשת גם מאפשרת ללקוח לרכוש חבילת ביטוח מקיף למכשיר, המכסה אותו לא רק במקרים של קלקול, אלא גם במקרים של אובדן או שבר.

תיקון מכשיר שמיעה אינו עניין טריוויאלי. מאחר שמדובר במכשירים מורכבים ומתקדמים המכילים טכנולוגיות חדישות, עלויות התיקון עלולות להגיע לכדי מאות שקלים ויותר. במסגרת הביטוח המקיף של "הדים" ניתן כיסוי ביטוחי של עד 10,000 שקל למכשיר, ויש גם אפשרות לקבל מכשיר שמיעה חלופי, שישרת את הלקוח בזמן שהמכשיר שלו נמצא בתיקון.

"הכיסוי הביטוחי שהדים מציעה נותן מענה ייחודי שאף גורם אחר בתחום לא מספק", אומרת ענת כוכבא, מנכ"ל רשת "הדים". "האחריות שלנו היא מלאה וישירה ואינה מותנית או תלויה ביצרן או בייבואן כזה או אחר".

בואו לדבר על זה בפורום מכשירי שמיעה ובעיות שמיעה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום