לא חסר תוחלת

(0)
לדרג

מחקר שהנו "פריצת דרך" - על הארכת חיי חולים שעד היום נידונו למוות ועל תרופה חדשה לסרטן הלימפה

מאת: מערכת zap doctors
מחקר חדש מוכיח כי הטיפול בתרופה מבטרה מאריך את תוחלת החיים של חולי סרטן הלימפה שאינו הודג'קין

נתונים חדשים מעידים לראשונה כי טיפול עם מבטרה (MabThera) בחולי סרטן הלימפה שאינו הוד'קין מהסוג האיטי (NHL) בשילוב עם כימותרפיה מאריך את תוחלת החיים של המטופלים.

המחקר, שהוצג החודש בכינוס השנתי של האגוד האמריקאי להמטולוגיה (ASH), השווה את מבטרה בשילוב עם כימותרפיה (MCP) למתן כימותרפיה בלבד כטיפול התחלתי בחולים הסובלים מלימפומה איטית. בתום מעקב של שנתיים נמצא כי יותר חולים שקיבלו מבטרה נותרו חופשיים ממחלתם בהשוואה לחולים שטופלו בכימותרפיה בלבד (83% לעומת 43% בהתאמה). יתרה מזאת, חולים רבים יותר נותרו בחיים בקבוצה שקיבלה מבטרה.

"המחקר הנו פריצת דרך רפואית בטיפול בלימפומה מהסוג האיטי מאחר ועד היום הטיפולים הסטנדרטים לא הצליחו להאריך את חיי החולים," אמר ד"ר מייקל הרולד, שהוביל את המחקר ומכהן כראש המחלקה להמטולוגיה ואונקולוגיה ב-Helios Klinikum Erfurt בגרמניה.
"תוצאות המחקר מוכיחות שניתן לשנות את מהלך מחלת הלימפומה," ציין מר אבי דנציגר מנכ"ל חברת רוש ישראל. "אחרי שפע של נתוני הישרדות מרשימים בלימפומה אגרסיבית, אנו שמחים לגלות שגם חולי לימפומה מהסוג האיטי יכולים לזכות בתוחלת חיים ארוכה יותר הודות לטיפול במבטרה.

מחקר בינלאומי נוסף שהוצג בכנס תומך בכך שמבטרה צריכה להיות חלק מהטיפול הסטנדרטי בלימפומה מהסוג האיטי. מהנתונים עולה כי מטופלים הממשיכים ליטול מבטרה מידי שלושה חודשים למשך שנתיים לאחר הטיפול ההתחלתי מרוויחים בממוצע שנתיים ללא התקדמות של המחלה (38 חודש) בהשוואה לחולים שלא קיבלו את הטיפול המשמר (15 חודש) המחקר נערך על-ידי הארגון האירופי לחקר וטיפול בסרטן.

בנוסף למחקרים שהוזכרו לעיל, יותר מ-250 תקצירי עבודות העוסקים במבטרה (rituximab) פורסמו בכנס האמריקאי. העבודות כוללות מחקרים על לימפומה איטית ואגרסיבית, השתלות מח עצם ולויקמיה לימפתית כרונית (CLL).

על לימפומה:

מיליון וחצי אנשים בעולם חולים בסרטן הלימפה שאינו הודג'קין, מתוכם 45% לוקים בסוג האיטי של המחלה. מהלך המחלה הקטלנית מתאפיין בתקופות בהן החולים חופשיים ממחלה וביניהן תקופות של הישנות הלימפומה. לימפומה שאינה הודג'קין היא אחד מסוגי הסרטן ששכיחותם עולה במהירות, עם גידול של 80% מאז תחילת שנות ה-70 .

בואו לדבר על כך בפורום תרופות ורוקחות

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום