קבוצת תמיכה

(0)
לדרג

מה חדש במדע? גם למדע יש כנס תמיכה משלו, בין המשתתפים: זוכי פרס וולף לרפואה ומדענים מכל העולם

מאת: מערכת zap doctors
פרופ' בנימין סאקס, מביה"ס לרפואה באוניברסיטת הרווארד וראש המשלחת לישראל:

"מטרת הכנס היא לעורר דיון ציבורי-ישראלי לגבי חשיבותו של החינוך המדעי. חשוב כי בישראל תפותח תוכנית ארוכת טווח לתמיכה במדענים צעירים, כדי שגם בעתיד יהיו זוכי פרס נובל ישראליים".

בנוסף מזהיר פרופ' סאקס: "קיים חשש כי התמקדותה של ישראל בתוכניות קצרות טווח לפתירת בעיות כלכליות וביטחוניות והעדר תוכנית אסטרטגית לעידוד הסקטור המחקרי, תפגע בה בעתיד"

ביום שני 22/11 ייערך בירושלים כנס הזדהות בינלאומי לתמיכה במדע בישראל. הכנס ייערך בחסות ארגון הדסה וה - Combined Jewish philanthropic מבוסטון. בין המשתתפים: זוכי פרס וולף לרפואה ומדענים מארצות הברית, בריטניה, צרפת ושוודיה.

עוד על מדע, מידע ורפואה: ערוץ "מומחיות רפואית" בדוקטורס

מה, ומי, ולמה?

מטרת הכנס, שנערך זו השנה השלישית, היא להוות תמיכה בינלאומית במדע ובמחקר בישראל וזאת על אף הגורמים האקדמיים הקוראים להחרים חוקרים ישראליים. לדברי פרופ' בנימין סאקס מביה"ס לרפואה באוניברסיטת הרווארד: "מטרת הכנס היא יצירת שיתוף פעולה בין מדענים ישראליים ובין קהילת המדענים בחו"ל. שיתוף פעולה מיוחד זה הנו הכרחי לקידום המדע בישראל, עקב החרם האקדמי."

מוסיף סאקס: "בכנס נקרא לקהילה היהודית הבינלאומית להירתם לקידום המחקר בישראל ולעזור בתיווך בין מדענים ישראליים לבין אוניברסיטאות בחו"ל. התקדמות מדעית תלויה בשיתוף פעולה והחלפת רעיונות חופשית, וזה חשוב במיוחד כשמדובר בארץ קטנה כמו ישראל".

מטרה נוספת של הכנס, מסביר פרופ' סאקס, היא לעורר דיון ציבורי-ישראלי לגבי חשיבותו של החינוך המדעי: "העתיד הכלכלי והביטחוני של ישראל תלוי בידע שהיא צוברת ובמפעל המחקרי שלה. החשש הקיים כיום, הוא כי התמקדותה של ישראל בתוכניות קצרות טווח לפתירת בעיות כלכליות וביטחוניות, ללא תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח לעידוד הסקטור המחקרי, תפגע בה בעתיד".

כדוגמא להצלחה בקידום המדע, על ידי תוכנית אסטרטגית מביא, פרופ' סאקס את טייוואן: "טייוואן, כמו ישראל, הנה מדינה קטנה המתמודדת עם בעיות כלכליות וביטחוניות. לפני כמה שנים החליטה הממשלה הטיוואנית על מדיניות לעידוד מדענים צעירים. חוקרים בראשית דרכם קיבלו תמיכה כלכלית מהמדינה, מהאוניברסיטאות ומהתעשייה כדי להמשיך את לימודיהם באוניברסיטאות בארצות הברית. זאת מתוך מחשבה כי הם יחזרו לטייוואן עם הידע שירכשו. אסטרטגיה זו הובילה להצלחה גדולה בקידום המחקר וכיום טייוואן נחשבת למעצמה בתחום זה. חשוב כי גם בישראל תפותח תוכנית דומה לתמיכה במדענים צעירים, כדי שגם בעתיד יהיו זוכי פרס נובל ישראליים.

בין המרצים הבולטים בכנס: פרופ' ניקולס וולד, מנהל המכון לרפואה מונעת בלונדון וזוכי פרס וולף לרפואה: ד"ר מריו קפצ'י מהמכון לגנטיקה באוניברסיטת יוטה, ארה"ב; פרופ' רות ארנון ופרופ' מיכאל סלע מהמחלקה לאימונולוגיה במכון ויצמן ברחובות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום