רשלנות רפואית בשל המנעות מביצוע בדיקת נחוצה

(0)
לדרג

רשלנות רפואית בשל המנעות מביצוע בדיקת נחוצה

בבית המשפט העליון ניתן לאחרונה (3/4/00) פסק דין העוסק בנושא רשלנות רפואית כתוצאה מאי ביצוע בדיקה נחוצה.

פסק הדין ניתן במשפט בו תבעה תרצה גיל את קופת החולים הכללית. התובעת, ילידת 1947, סבלה בשנות השבעים מכאבי ראש ומיגרנות. היא הופנתה (1980) ע"י הרופאה המטפלת בקופ"ח לבדיקת E.E.G, ואחריה קבלה לה טיפול תרופתי למיגרנה. מאוחר יותר נתגלה אצלה גידול לא ממאיר (מנינגיומה) שהוסר, אך נותרו לתובעת נזקים של עוורון חלקי, צניחת עפעף וכאבי ראש. התובעת התלוננה על כך שלא נשלחה בשנות השמונים לבדיקת C.T, וכך אולי האבחנה של הגידול היתה מתקבלת מוקדם יותר, ויתכן והיו נמנעים הסיבוכים מהם היא סובלת היום. בית המשפט המחוזי קבע שבאי הפנייתה לבדיקת C.T אין משום רשלנות ודחה את התביעה.

בית המשפט העליון קבע כי בבחינת רשלנות הרופאה יש לבחון שלושה נדבכים, הראשון האם הסימפטומים שבאו בפני הרופאה היו צריכים לעורר חשד כי החולה סובלת מגידול במוחה. שנית, האם הבדיקה אליה נשלחה החולה הייתה הבדיקה מתאימה ומספקת ושלישית, אם ייקבע שהיה צורך בבדיקת C.T האם ניתן לשלוח את המערערת לבדיקה כזו מבחינת זמינות הבדיקה באותן השנים.

בית השפט קבע כי התשובה לנדבך השלישי חיובית וחייב את קופ"ח ברשלנות. יחד עם זאת קבע כי היתה רשלנות מצד הרופאה שהביאה לנזק בגובה שליש מכלל הנזק אשר נגרם לחולה כתוצאה מהגידול בראש, הניתוח והטיפולים אשר בעקבותיו.

באדיבות עו"ד יונתן דייויס.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום