טחנות הצדק

(0)
לדרג

התקבל ערעורה של נערה שנולדה נכה עקב רשלנות רפואית, והיא תזוכה בפיצויים של 5.8 מיליון ש"ח

מאת: בית המשפט העליון, בהרכב של שלושה שופטים (הנשיא ברק, השופט ש. לוין והשופט אור) קיבל את ערעורה של נערה שנולדה נכה בשיעור 100 אחוז, ופסק לה פיצויים של 5.8 מיליון ש"ח, תוספת של 2.1 מיליון ש"ח לסכום שנפסק בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

הנערה נולדה בשנת 1980, ובמהלך הלידה סבלה מחוסר חמצן עקב הצורך בחמישה נסיונות להכניס צינור הנשמה לקנה הנשימה של אימה. בדיון קודם קבע בית המשפט העליון כי הרופאים התרשלו, וכי הם אחראים למצבה של הנערה, אולם השיב את התיק לבית המשפט המחוזי לקביעת סכום הנזק. בית המשפט המחוזי קבע , כי תוחלת החיים של הנערה קוצרה מגיל 78 לגיל 70, כי עד הגיעה של אמה לגיל 70 הנערה תטופל בביתה (עד לגיל 39) ומאז תועבר למוסד. לאור קביעותיו אלה, החליט המחוזי, כי יש לפסוק לנערה פיצויים בתשלום אחד עד לגיל 39, ותשלומים עיתיים מגיל 39 ואילך. גובה התשלום העיתי ייקבע על פי ראיות שתמציא בהגיעה לגיל זה.

בערעור הדגישה משפחת הנערה, כי בכוונתם לטפל בה גם לאחר הגיעה של האם לגיל 70 בעזרתם של אחיה. בית המשפט קיבל טיעון זה, והגדיל את הפיצוי המשולם לנערה בגין הפסד כושר ההשתכרות עד לגיל 65, ובגין סיעוד בעתיד ובעבר.

עוד בנושא: רשלנות רפואית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום