ויטמין D: המלצות למרשמים

(0)
לדרג

איזה סוג של ויטמין D יעיל יותר? עולה כי הספיגה של הפורמולות דומה אך תצורת D3 יעילה יותר באופן משמעותי ופועלת לזמן ארוך יותר מ-D2

מאת: מערכת zap doctors

בשנים האחרונות הולכות ומצטברות העדויות על המשמעויות של מחסור בוויטמין D בדם על בריאות השלד והלב. שיעור ניכר מהאוכלוסייה סובל ממחסור בוויטמין, המיוצר בעור עם החשיפה לאור השמש והופך לפעיל בכבד ובכליות.

בדיקת ויטמין D הפכה לפיכך לאחת מהבדיקות השגרתיות כדי לאבחן את המחסור ולהציע טיפול במידת הצורך. הנחיות שפורסמו לאחרונה על ידי ה- Institute of Medicine בארה"ב המליצו על צריכה יומית של 600-800 IU של ויטמין D ליום. במצבי חוסר ייתכן שיידרשו מינונים גבוהים יותר.

אלא שלמרות העיסוק הנרחב בנושא, מרבית ההמלצות לא התייחסו לעובדה שיש שתי פורמולות של ויטמין זה: ergocalciferol D2 ו- D3 cholecalciferol ולשאלה איזו מהן יעילה יותר. מאמר שפורסם ביולי השנה בכתב העת הרפואי Medscape באינטרנט סיכם את המחקרים שנעשו בנושא וקבע כי על אף שהספיגה של שתי הפורמולות במערכת העיכול דומה, תצורת ה-D3 יעילה יותר באופן משמעותי, ופועלת לזמן ממושך יותר מתצורת ה-D2, ולכן יש לשים לב להמליץ למטופלים על נטילה של D3. במצבים של אי-ספיקת כליות, יש לטפל בפורמולה שונה של ויטמין D calcitriol 1,25-dihydroxyvitamin D3.

לכתבות נוספות והרשמה לאתר ללא תשלום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום המטלוגיה
פורום תרופות ללא מרשם, ויטמינים ומינרלים ודרמוקוסמטיקה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום