AS - האמנם?

(0)
לדרג

כיצד מאבחנים? מה אם לא מצאו כלום ב-MRI?

מאת: מערכת zap doctors

שאלה:

שלום רב ,

אני בת 33, סובלת מכאבי פרקים מספר שנים לא מבוטל. לפני שלוש שנים אובחנתי ב-as, שנראה בצילומי אגן ועמוד שדרה. הכאבים מפושטים. מיפוי עצמות הראה קליטה מוגברת ב-sij ,שורשי כפות ידיים, ברכיים ועקבים כואבים מאוד. שקיעת דם בין 50-70 במשך רוב הזמן. crp לעיתים תקין לעתים סביב ה-1. הכאבים גם בשרירים גברו (תסמיני פיברו לדברי הרופא). מלבד רמיקייד כל 4 שבועות, מקבלת גם סימבלטה.

לאחרונה ביצעתי mri אגן לבירור הכאב החד באגן המלווה בהגבלה בתנועה בבקרים ומישיבה לקימה. להפתעתי הבדיקה יצאה ללא עדות לסקרואילאיטיס, נמצא נוזל חופשי באגן בכמות מועטה ללא פירוט מעבר לכך.

האם ייתכן שמשהו פוספס באבחנה? תיתכן as ללא עדות לסקרואילאיטיס? ואם כן מה משמעות הכאב האיום הזה באגן ולאורך הרגליים והקליטה המוגברת במיפוי (ביצעתי פעמיים בשלוש השנים האחרונות) ב-sij .די מבולבלת, תודה.

תשובה:

שלום רב,
נכון שהיום האבחון של AS מסתמך גם על בדיקת MRI, אך מהניסיון שלנו החשוב ביותר זה זו הבדיקה הפיזית, שיפור כן/ולא לאחר הטיפול המקובל. אם תומכים באבחון זה, עדיין MRI יכול להיות תקין ובכל זאת את אכן סובלת מAS. אם יש תגובה לטיפול בסטרואידים וטיפול נונסטיאורידלים קרוב לוודאי שמדובר בדלקת זו.

ד"ר יונס סעיד, מתמחה בראומטולוגיה בית חולים בני ציון מחלקה ראומטולוגית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום