מוזיקה מפחיתה סיכון לנפילות

(0)
לדרג

נוע תנוע - גרסת גיל הזהב: סוג מסוים של תנועה לצלילי מוזיקה מביא לשיפור שיווי המשקל ויכולת ההליכה של קשישים עם היסטוריה של נפילות

מאת: מערכת zap doctors

נפילות הן תופעה לא נדירה בקרב אוכלוסיית הקשישים; מאמצים רבים ננקטים במטרה לצמצם את הסיכון לנפילות באוכלוסייה זו. מחקר חדש שפורסם בעיתון Archives of Internal Medicine עשוי לתרום לכך. זאת, לאחר שחוקרים משבדיה דיווחו כי תרגילים המשלבים מוזיקה ותנועות ריתמיות עשויים לסייע בהפחתת הסיכון לנפילות בקשישים.

החוקרים מצאו כי סוג מסוים של הדרכת מוזיקה/תנועה, המוכרת כריתמיקה בגישת דלקרוז, מביא לשיפור שיווי המשקל ויכולת ההליכה של קשישים עם הפרעות שיווי-משקל או היסטוריה של נפילות. השיפור תורגם לירידה בשיעור הנפילות במהלך סדרת המפגשים שנערכה במשך שישה חודשים.

בעקבות ממצאי המחקר, החוקרים מעלים את האפשרות כי תרגילים אלו, וכן צורות אחרות של תנועות המבוססות על מוזיקה, עשויים לסייע לקשישים עם הפרעות בשיווי המשקל וביציבות.

ריתמיקה בגישת דלקרוז פותחה בשנים המוקדמות של המאה העשרים כדרך להבין טוב יותר את המוזיקה דרך תנועה. ברחבי העולם נפתחו קורסים המלמדים את הגישה הזאת. הקורס כולל לרוב מוזיקת פסנתר, כאשר המשתתפים מתאימים את תנועות הגוף שלהם לשינויים במוזיקה.

במחקר הנוכחי, המשתתפים הלכו בהתאם למוזיקה, ובהמשך עלתה דרגת הקושי. מעבר לעבודת הרגליים, המשתתפים נדרשו לבצע תנועות של פלג הגוף העליון או לעבוד עם פריטים מסוימים, דוגמת כלי הקשה או כדור, תוך כדי תנועה.

מדגם המחקר כלל למעלה מ-130 משתתפים, שחולקו לשתי קבוצות: בקבוצה אחת נערכו תרגילי דלקרוז בתדירות של שעה בשבוע, למשך שישה חודשים; ובקבוצה המקבילה, במשך חצי השנה הראשונה של המחקר המשתתפים המשיכו בפעילות הרגילה שלהם, ולאחר מכן החלו בתרגילי דלקרוז למשך חצי שנה. תרגילי דלקרוז הובילו לשיפור גדול יותר בשיווי המשקל וההליכה, עם הפחתת הסיכון לנפילות בכמחצית (24 נפילות, לעומת 54 נפילות בקבוצת ההשוואה).

במהלך המחצית השנייה של המחקר, תועדה ירידה דומה בסיכון לנפילות בקרב המשתתפים בקבוצת ההתערבות המאוחרת, בהשוואה לסיכון שלהם במהלך חצי השנה הראשונה.

בואו לדבר על זה בפורום הליכה וניתוח תנועה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום