השופט פסק: הרופא יפצה אשה הרה

(1)
לדרג

גניקולוג וקופת חולים מאוחדת יפצו אשה שהריונה הופסק לאחר שלגופה הוחדר התקן תוך רחמי. סכום הפיצוי 108 אלף שקלים

מאת: מערכת משפטי

בימ"ש השלום בירושלים דן בתביעה ברשלנות רפואית שהגישה אם לארבעה ילדים נגד גניקולוג בקופ"ח מאוחדת. לטענת התובעת, הרופא החדיר לגופה התקן תוך רחמי למניעת הריון, כאשר בפועל היתה בהריון. בשל כך, היא נאלצה להפסיק את ההריון ונגרמו לה נזקים שונים.

השופט כרמי מוסק קבע כי הרופא התרשל בכך שלא וידא לפני החדרת ההתקן שהתובעת אינה בהריון. נקבע כי מרגע שהרופא התבקש על ידי התובעת להחדיר לגופה התקן תוך רחמי, ולאור החשש של התובעת שהובע בפניו שהיא בהריון בשל איחור בווסת, מחובתו הייתה להפנות אותה לבצע בדיקת דם, מה שלא נעשה בפועל.

זאת ועוד, הרופא כלל לא ביצע לתובעת בדיקה גניקולוגית טרם החדרת ההתקן. בדיקה כזו הייתה מדגימה הגדלה של הרחם - דבר המעיד על הריון. ואם לא די בכך, הרופא התרשל בכך שלא החתים את התובעת על "טופס הסכמה מדעת" לפני שהחדיר לרחמה את ההתקן.

השופט מוסק קיבל את גרסת התובעת, כי לא נמסר לה מידע באשר לאפשרות של הוצאת ההתקן והמשך ההריון, ועל כן קיים קשר סיבתי בין ההתרשלות של הרופא להפסקת ההריון.

בשל כך, נקבע כי הרופא וקופת החולים התרשלו כלפי התובעת, ועליהם לפצותה ב-108 אלף ש'. הפיצוי כלל הוצאות רפואיות, נסיעות ועזרת הזולת וכאב וסבל.

למידע משפטי נוסף ולמאגר עורכי דין בתחום של רשלנות רפואית - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום רשלנות רפואית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום