יתושי הנמר האסיאתיים בישראל

(0)
לדרג

יתושי הנמר האסיאתיים, העלולים להוות סכנה להעברת מחלות זיהומיות, התגלו בישראל. יתושים אלו גרמו למגיפת קדחת הנילוס המערבי בשנת 2000

מאת: מערכת doctors

פרופ' ישראל פוטסמן, מנהל היחידה למחלות זיהומיות ומרפאת המטיילים במרכז הרפואי "בני ציון", יצא השבוע באזהרה לציבור מפני "יתושי הנמר האסיאתיים" העלולים להוות סכנה להעברת מחלות זיהומיות. זאת לאחר שמצא יתוש כזה בביתו בחיפה. לדבריו, גם בתו המתגוררת ברמת השרון, הבחינה לאחרונה בהימצאותו של היתוש הנמר האסייתי בסביבת מקום מגוריה והזעיקה את המשרד להגנת הסביבה, שנציגיו הגיעו במהרה לטפל במטרידים הידועים כמעבירי מחלות ויראליות קשות, כגון קדחת צהובה, קדחת דנגי, קדחת הנילוס המערבי ועוד.

ערנותה של בתו של פרופ' פוטסמן, הביאה לסריקת סביבת מגוריה, והתגלה כי לשכן המתגורר בסמוך יש בריכת דגים ללא דגים בתוכה, כאשר בריכה כזו הופכת לבריכת מים מתוקים ומהווה חממה מושלמת לגידול יתושים ובייחוד "יתושי בנמר האסייתיים".

עקיצות ומחלות

"יתושי הנמר האסייתים" ידועים בישראל, כגורם למטרידי עקיצות קשים לבני אדם בעיקר בשעות היום מחוץ לבית. בעולם הם ידועים כמעבירי גורמי מחלות, בעיקר באסיה ובאפריקה. בישראל נמצא כי יתוש הנמר האסיאתי הוא בין המעבירים של קדחת הנילוס המערבי שגרם למגיפה בשנת 2000.

פרופ' ישראל פוטסמן אומר כי, "בכדי להימנע מ'הזמנה' מיותרת של יתושים מהזן הזה, רצוי להימנע מהשקיית יתר של גינות, יש לנקז מים העומדים באדניות, דליים, חביות וכו'. במקרה וקיים חשש להמצאות היתושים הללו, יש להודיע מייד למשרד להגנת הסביבה".

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום