ממצא: אין קשר בין ברזל למלריה

(0)
לדרג

רופאות מישראל הוכיחו שמתן ברזל לילדים אינו מגדיל הסיכון לחלות במלריה, בניגוד לדעה הרווחת בעולם הרפואה. לאור המחקר: ארגון הבריאות העולמי ישנה המלצותיו

מאת: מערכת zap doctors

גילוי מדעי, תוצרת ישראל: מחקר רחב היקף שנערך על ידי ד"ר דפנה יהב וד"ר מיכל פאול ממחלקה פנימית ה' והיחידה למחלות זיהומיות בבילינסון מקבוצת שירותי בריאות כללית בשיתוף חוקרים מאפריקה, בדק את הקשר בין מתן ברזל לילדים לבין מחלת המלריה. החוקרים ביצעו מטה-אנליזה (מחקר המרכז ומנתח נתונים ממחקרים קליניים מבוקרים) שכללה 68 מחקרים שבדקו את הנושא, בהשתתפות 43,000 ילדים. מחקר המטה-אנליזה פורסם ב-Cochrane Database of Systematic Reviews.

הדעה הרווחת בעולם הרפואה עד עתה היתה כי נטילת ברזל מגדילה את הסיכון לחלות במלריה באזורים בהם המחלה שכיחה, ולכן ההמלצות של ארגון הבריאות העולמי היו לא לתת תכשירי ברזל לילדים בארצות אלה, על אף התחלואה הקשה הקשורה בחוסר ברזל. בסקירה המקיפה שערכו החוקרים, בהובלת הרופאות מבילינסון, נמצא כי מתן ברזל אינו מגדיל את הסיכון לחלות במחלה או למות ממנה. בעקבות תוצאות המחקר, החליט ארגון הבריאות העולמי לכנס ועדה אשר תשנה את המלצות הארגון בנושא.

ד"ר דפנה יהב וד"ר מיכל פאול, עורכות המחקר: "ילדים בארצות מתפתחות באפריקה, אסיה ואמריקה הדרומית סובלים לעתים קרובות מחוסר ברזל, הגורם לאנמיה ולפיגור בהתפתחות. אנו מקוות כי תוצאות המחקר, והשינוי בהמלצות ארגון הבריאות העולמי, יובילו לטיפול טוב ונכון במיליוני ילדים ברחבי העולם, וימנעו סבל וסיבוכים".

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום