פחות סיבוכים לאחר הרדמה אזורית

(0)
לדרג

מחקר חדש מראה: תינוקות שעברו ניתוחים והורדמו באמצעות הרדמה אזורית החלימו מהר יותר מתינוקות שעברו ניתוחים זהים בהרדמה כללית

מאת: מערכת zap doctors

מחקר חדש שבדק את קצב ההחלמה של תינוקות שעברו ניתוחים במערכת העיכול באמצעות הרדמה אזורית, מראה כי הם החלימו מהר יותר מתינוקות שעברו ניתוחים זהים בהרדמה כללית.

כ-50 תינוקות השתתפו במחקר שנערך על-ידי מנהל היחידה להרדמת ילדים במרכז הרפואי "בני ציון", ד"ר מוסטפא סמארי, שבדק את קצב ההחלמה של תינוקות ופגים בניתוחים קשים הכוללים פתיחת בטן. המחקר כלל שתי קבוצות מחקר, 25 תינוקות בכל קבוצה, שמחציתם עברו את הניתוח בהרדמה מלאה, כאשר הם מונשמים וחלקם עברו את הניתוח בהרדמה "ספינלית + אפידוראלית" כשפלג גופם התחתון חסר תחושה והם אינם מונשמים.

עדיפות לניתוחים בהרדמה אזורית

מתוצאות המחקר עולה כי התינוקות אשר עברו את הניתוח בהרדמה אזורית (חצי גוף) סבלו מפחות סיבוכים נשימתיים ופעולת המעיים שלהם חזרה לתפקוד מלא מהר יותר. כמו כן, נבדקו הבדלים של הפרעות קצב ובמשתנה זה לא היה הבדל בין הקבוצות. קצב ההחלמה הסופי שלהם היה מהיר יותר והם שוחררו לביתם מהר יותר מתינוקות שעברו את הניתוח בהרדמה כללית.

מהנתונים עולה כי ישנה עדיפות עליונה לבצע ניתוחים בהרדמה אזורית, אך על מנת לבצע זאת על המנתח להיות בקיא בביצוע ניתוחים מסוג זה מכיוון שהתינוקות ערניים במהלך הניתוח ומדובר בניתוח שנערך כשעתיים ובו התינוקות נעים עם פלג גוף עליון.

פירוט ההבדלים בין סוגי ההרדמות

לדברי ד"ר סמארי, "היתרון הבולט של ניתוחים בהרדמה אפידוראלית על פני הרדמה כללית הוא שהתינוק נושם בכוחות עצמו במהלך הניתוח ואנו לא צריכים להחדיר לו צינור לקנה ולהנשים אותו. לעומת זאת, בניתוחים בהרדמה כללית, אנו מנשימים את התינוקות ועל מנת למנוע סיבוכים עתידיים, גם לאחר הניתוח התינוק נשאר מונשם זמן מה ולוקח לנו זמן לגמול אותו מההנשמה המלאכותית".

ד"ר סמארי מדגיש עוד כי מחקר מסוג זה לא בוצע מעולם בתינוקות ומטרתו העיקרית הייתה לבדוק כיצד אפשר להפחית מסיבוכים וזירוז ההחלמה של תינוקות ולקצר את זמן האשפוז שכן ישנה חשיבות עצומה לזמן השחרור מבית החולים.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום הרדמה, רפואה סב-ניתוחית ורפואת כאב
פורום רפואת ילדים - הלל יפה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום