מזון מאצות ריפא את רשתית העין

(1)
לדרג

רופאים מביה"ח שיבא הצליחו לרפא ניוון תורשתי של רשתית העין בעזרת תוספת מזון מאצות. באמצעות הטיפול, חזרה ראיית הלילה לשניים מתוך שישה אנשים

מאת: מערכת zap doctors

רופאים ומדענים מהמרכז הרפואי שיבא הצליחו לרפא ניוון תורשתי של רשתית העין בעזרת תוספת מזון מאצות. כך עולה ממחקר חדש שפורסם השבוע במגזין רפואי בבריטניה.

מדובר בפעם הראשונה בעולם של הוכחת טיפול מוצלח בהתנוונות רשתית העין מכל סוג שהוא, או התנוונות של חלק כלשהו ממערכת העצבים המרכזית שאינה נגרמת על ידי חסר תזונתי. הבשורה הגדולה היא שמדובר בהישג באמצעות טיפול פשוט ללא שימוש בטכנולוגיות יקרות ומתוחכמת, אלא על ידי נטילת כדורים בלבד.

ההישג של הצוות, בראשות פרופ' מיכאל בלקין וד"ר יגאל רוטנשטרייך, הצליח להחזיר את ראיית הלילה הנורמאלית לשניים מתוך שישה אנשים שסבלו מהתנוונות תורשתית נדירה של רשתית העין שגרמה להם לעיוורון לילה מלא, ולהכפיל את ראיית הלילה של ארבעת האחרים כפי שהודגם בבדיקות הפעילות החשמלית של העין. כמו כן, השתפרה מאד יכולת הראייה ההיקפית (שדה הראיה) של המטופלים, יכולת אשר פגועה קשות במחלה זו.

טיפול בעיוורון

תוצאות אלה הושגו על ידי טיפול בכדורים המכילים את התרכובת beta carotene cis 9, חומר המופק באילת מאצות. חשוב לציין, כי ההפרעות הנגרמות על ידי המחלה מטופלות באמצעות הכדורים אותם יש ליטול על בסיס קבוע, והפסקת הטיפול מחזירה את עיוורון הלילה והפגמים בשדה הראיה לקדמותם.

החשיבות הרבה יותר של המחקר היא האפשרות כי ניתן לטפל באותו אופן בניוונים שכיחים הרבה יותר של רשתית העין, כדוגמת רטיניטיס פיגמנטוזה שהיא אחת הסיבות העיקריות לעיוורון מלא בילדים ומבוגרים. טיפול במחלה זו בעכברי מעבדה עלה יפה וצוות החוקרים שוקד עתה על ניסוי בחולי רטיניטיס פיגמנטוזה. תוצאות מחקר זה יפורסמו בעוד כשלושה חודשים. כמו כן עומד להתחיל מחקר דומה בטיפול בסיבה השכיחה ביותר לעיוורון - ניוון רשתית מזקנה.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות וטיפולים של הרשתית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום