ילדה נפצעה קשה מפגיעת מאוורר

(0)
לדרג

ילדה בת שנתיים נזרקה במהלך משחק תמים לעבר מאוורר התקרה בביתה. חייה ניצלו בנס לאחר שאושפזה בביה"ח כרמל. פרופ' ביבי: המרחק ממכה קלה בראש ועד מוות הוא קצר

מאת: מערכת zap doctors

משחק תמים הסתיים בבית חולים: בזמן שבני משפחה וחברים ישבו בסלון, הילדים וביניהם לירז בת השנתיים, הלכו לשחק בחדר. "פתאום שמעתי צרחות מכיוון החדר ולא הבנתי מה קרה", מספרת אמה של לירז. "רצתי מהר לחדר, והתקרה והקירות היו מלאים בדם ולירז שלי היתה מוטלת על הרצפה. כולם צעקו מסביב ולא הצליחו להסביר לי מה קרה כי הם היו בהלם".

מתברר כי אחד מחברי המשפחה, צעיר כבן 21, שיחק עם הילדה כדי להצחיק אותה. תוך כדי משחק הניף הבחור את לירז וזרק אותה כלפי מעלה באויר כדי לתפוס אותה מתוך משחק. הוא לא שם לב למאוורר התקרה שהיה קבוע בחדר, וכשלירז היתה באוויר - המאוורר עם כנפי המתכת פשוט חתך את פניה ופגע בה במצח, באף ובעין בצורה קשה.

שבר באף ובארובת העין

"מיד לקחתי מגבת וכיסיתי פניה של לירז", מספרת האם. "ניסיתי לעצור את הדם שלא הפסיק לזרום, אבל זה לא עזר. חובש שהגיע למקום אמר לנו לפנות אותה מיד לבית החולים". לירז הגיעה לחדר הטראומה של בית החולים כרמל, לשם הוזעקו מומחי בית החולים כדי לאבחן ולהציל אותה.

"לירז הגיעה עם פגיעה קשה בגולגולת עם נפיחות ודימום קשה באזור העין", אומרת ד"ר מיכל מולד, רופאה במחלקת ילדים בבית החולים כרמל שטיפלה בלירז. "מיד ביצענו צילום CT ראש וזיהינו שבר בארובת העין. חששנו מנזק לגולגולת ומזעזוע מוח. כמו-כן, היה חשש שהילדה תאבד גם את מאור עיניה".

פרופ' ירון הר שי, מנהל היחידה לכירוגיה פלסטית שניתח את הילדה מעדכן: "הרדמנו את לירז והכנסנו אותה מיד לחדר ניתוח, שם גילנו שלהב המאוורר פגע ללירז במרכז הפנים וגרם לה לשבר באף ובארובת העין".

הדימומים והנפיחויות מתחילים לרדת

ללירז נגרם נס גדול. להב המאוורר פגע מילימטר מהקרנית וגרם לה אומנם לשבר בעצם ארובת העין אבל העין עצמה ניצלה. פרופ' חיים ביבי, מנהל מחלקת ילדים אומר כי "לירז כעת מתאוששת במחלקה והדימומים והנפיחויות מתחילים לרדת. לשמחתנו הנזק שנגרם מהשברים והמכות יחלוף עם הזמן ותוך מספר שבועות אנחנו מקווים כי לירז תוכל לחזור ולתפקד כרגיל". פרופ' ביבי מדגיש כי "חשוב מאד במיוחד עם תינוקות לא להעיף אותם כלפי מעלה. זה מאוד מסוכן ואף עלול לפגוע לתינוק בעמוד השדרה. במיוחד כמו במקרה הנוכחי, חשוב לשים לב שאין מאוורר בתקרה. המרחק ממכה קלה בראש לתינוק ועד מוות הוא קצר מאוד, מדובר בתינוקות חלשים שלא תמיד ישרדו מכה קשה".

"אני מרגישה שקיבלתי את התינוקת שלי מחדש", אומרת בהתרגשות אמה של לירז. "הילדה שלי ניצלה בנס וזאת המתנה שלי לשנה החדשה. אני מתכוונת לשמור עליה מעכשיו הכי טוב שבעולם".

בתמונה: ד"ר מיכל מולד, רופאה במחלקת ילדים, לירז ואמה (צילום: אלי דדון)

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום