התרמת מח עצם במגזר הערבי

(0)
לדרג

לראשונה בארץ: ארגון עזר מציון יערוך מבצע התרמת מח עצם במגזר הערבי לשני חולי סרטן. כיום מתוך 480 אלף תורמים במאגר הלאומי רק 584 מהמגזר הערבי

מאת: מערכת zap doctors

סכנת חיים נשקפת בימים האחרונים לשני חולי סרטן ערבים-ישראלים הזקוקים באופן דחוף לתרומת מח עצם. עמותת עזר מציון נרתמה להצלתם וביום רביעי הקרוב יתקיים, בפעם הראשונה, מבצע לאיסוף תרומות מח עצם בקרב בני המגזר הערבי בישראל . השניים, בן 27 מכפר מנדא, ובן 34 מנצרת, הינם חולי לוקמיה הזקוקים לתרומת מח העצם כדי לשפר סיכוייהם להינצל.

"מתפללים למצוא תרומה מתאימה"

אביו של א' מכפר מנדא מספר על תקוותיו הגדולות כי יום ההתרמה יביא להצלת בנו: "המצב בבית שלנו מאוד קשה. לא חלמנו אף פעם בסיוטים שלנו שהבן שלנו יחלה במחלה הזו אך לצערנו זה קרה. אנו מתפללים יום ולילה שנמצא תרומת מח עצם מתאימה ושהוא יבריא. אנו מייחלים שזה יקרה ביום ההתרמה המיוחד".

אחותו של ב' מנצרת: "אני קוראת לכל בני המגזר לבוא לבדיקת מח העצם. לא רק בשביל אחי, שזקוק להשתלה הדחופה, אלא בשביל המגזר הערבי כולו שזקוק להגדיל את מאגר התורמים שלו לחולים בעתיד. צריך להדגיש כי התהליך מתחיל בבדיקת דם רגילה וקלה ואני מקווה לראות את ההמונים בנקודות ההתרמה ביום רביעי הקרוב".

בעזר מציון מסבירים כי הצורך ביום ההתרמה המיוחד נוצר בעקבות העובדה המצערת לפיה אחוז תורמי מח העצם הערבים במאגר התורמים הכללי הוא מזערי ועומד על 0.3 אחוזים בלבד. במאגר הלאומי קיימים כיום כ-480 אלף תורמים ורק 584 מתוכם הינם בני המגזר הערבי.

תגבור המאגר הקיים

במהלך יום ההתרמה המיוחד יופעלו שלוש נקודות איסוף. הראשונה, בסניף טרקלין חשמל בנצרת, השנייה בסניף טרקלין חשמל בחיפה והשלישית במרפאת כפר מנדא. לצורך תרומת מח העצם מוזמנים בוגרים (18-50) בריאים מקרב המגזר, שאינם נוטלים תרופות כרוניות לבוא ולתרום.

תרומת מח עצם משמשת כיום בהליכים של השתלת מח-עצמות למגוון רחב של מחלות ובעיקר לאלו החולים בסוגי סרטן הדם השונים, סרטן הלימפה לסוגיו ועוד. ד"ר ברכה זיסר, מנהלת מאגר מח העצם הארצי של עמותת עזר מציון : "עזר מציון הינו ארגון ערבות הדדית הנרתם לסייע לכלל אזרחי ישראל. הבעיה הקיימת עם כמות התורמים במגזר הערבי חייבת להיפתר בכדי שנוכל להציל חיים. אני קוראת לערבים הישראליים לבוא בהמוניהם ולסייע בהצלת חייהם של אנשים אשר נלחמים על הסיכוי להמשיך בחיים, וכמובן לתגבר את המאגר הקיים"

בעזר מציון מציינים כי עלות בדיקת כל מבחנה שתילקח מתורמים עומדת על 180 ש"ח ולכן הציבור נקרא לסייע במימון התרומות. בעזר מציון מתחייבים כי גם אם לא יאסף המימון הדרוש כל בדיקה שתאסף תיבדק, כמו כל בדיקה שנאספה על היום.

לתרומות למימון המבצע, ניתן להתקשר למספר: 1-800-236-236.

בואו לדבר על זה בפורום חוסן - תמיכה לחולי סרטן ובני משפחותיהם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום