מפציעה קשה - לריקודים בחתונה

(2)
לדרג

אף אחד לא האמין כי ניתן יהיה להציל את רגלו הימנית של עשהאל לובוצקי שנפצע במלחמת לבנון השנייה, פרט לאדם אחד. סיפור עם סוף טוב

מאת: מערכת zap doctors

כנגד כל הסיכויים: בזמן מלחמת לבנון השנייה פונה עשהאל לובוצקי (26), אז קצין בגולני, למרכז הרפואי רמב"ם לאחר שנפגע באופן קשה מפגיעה ישירה של טיל נ"ט בקרב בבינת ג'ביל. מרגע שהחל לקבל טיפול ראשוני בשטח ועד להגעתו לביה"ח, לא האמינו הרופאים שרגלו הימנית של עשהאל תנצל מקטיעה, אך ד"ר אלכסנדר לרנר שניתח אותו ברמב"ם חשב אחרת. ביום א' השבוע עמד לובוצקי תחת חופה וברגלו הימנית שבר את הכוס וסגר מעגל.

שיקום ממושך

ביולי 2006 הגיע לובוצקי לרמב"ם כשהוא סובל מכוויות ופגיעות קשות בשתי רגליו. באותם רגעים דרמטיים פגש לובוצקי את מי ששינה את חייו. עם הגעתו לביה"ח הוא הועבר לחדר הניתוח ושם טופל על-ידי פרופ' מיכאל סודרי, יו"ר המערך האורתופדי ברמב"ם, וד"ר אלכסנדר לרנר, המתמחה בפגיעות קשות בגפיים.

לובוצקי לא שוכח את המפגש הראשון עם ד"ר לרנר: "הייתי מחוסר הכרה. רק מאוחר יותר גיליתי שהרופאים שטיפלו בי עד שהגעתי לרמב"ם חשבו כל הזמן על מיקום הקטיעה". מטרתו של הניתוח שבוצע בביה"ח, בניגוד לכל הציפיות, היה לנסות ולהציל את רגלו של לובוצקי. במשך תקופה ארוכה של שיקום עבר לובוצקי למעלה מעשרה ניתוחים אורתופדים ופלסטיים בליווי ד"ר לרנר, לרבות ניתוח אחד שנערך בביה"ח שיבא בתל השומר בו השתתף ד"ר לרנר באופן פעיל. "ד"ר לרנר האמין מההתחלה שאפשר להציל את הרגל שלי", משחזר לובוצקי ונזכר איך ניבא הרופא שעוד יבוא היום והוא ישבור עם רגלו הפגועה את הכוס ביום חתונתו. "אני אהיה שם לראות את זה", הבטיח לו ד"ר לרנר ולובוצקי חרט את ההבטחה בזכרונו.

סגירת מעגל

פציעתו של לובוצקי הובילה אותו לכמה תפניות מעניינות. לפני פחות משנה, יצא לאור סיפרו "מן המדבר והלבנון" בהוצאת ידיעות ספרים, המגולל את חוויותיו האישיות מהמלחמה. בפרק זמן קצר מרגע פרסומו, נכנס הספר לרשימת רבי המכר. לפני שנתיים התקבל לובוצקי ללימודי רפואה בהדסה עין כרם, ולטענתו, להשראתו של ד"ר לרנר כרופא יש חלק גדול בהחלטה הזו.

לפני שנה וחצי הכיר לובוצקי את רעייתו אביטל (23) לבית משפחת שימל וכאמור השבוע נישאו השניים. "לפני חודשיים עשהאל התקשר אלי ואמר לי שהוא מילא את חלקו בעסקה וכעת הוא דורש ממני למלא את חלקי", מספר ד"ר לרנר, "בהתרגשות רבה ראיתי איך הוא עומד מתחת לחופה ושובר בפעם הראשונה את הכוס, רוקד עם משפחתו, חבריו ואיתי. השמחה היתה גדולה. בין משתתפי החתונה, שמחתי לפגוש עוד כמה מטופלים מתקופת מלחמת לבנון השנייה".

לדבריו של לובוצקי, יום חתונתו סימל מבחינתו את ניצחון הרוח: "תאריך הפציעה שלי היה ט"ו באב, חג האהבה וליל ירח מלא. תאריך החתונה שלי אף הוא היה ט"ו, אמנם לא באב, אך עדיין ליל ירח מלא. הרגע הכי מרגש בערב הזה היה למעשה ההבנה שהאיחול של ד"ר לרנר התגשם".

קרדיט תמונת שער: אמיתי וענת אלון, "מים שקטים.

בואו לדבר על זה בפורום בניהולו של פרופ' סודרי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום