התרופה אקומפליה יורדת מהמדף

(0)
לדרג

האיחוד האירופי, ובעקבותיו משרד הבריאות בישראל, החליט להשעות השימוש בתרופת ההרזיה בעקבות דיווחים על תופעות לוואי חריגות בקרב המשתמשים בה

מאת: מערכת zap doctors

חברת התרופות הבינלאומית, סאנופי-אוונטיס, הודיעה כי הרשות הרגולטורית האירופית (EMEA) המליצה לאיחוד האירופי להשעות זמנית את אישור השיווק לתרופה אקומפליה (Rimonbant) המיועדת לטיפול בעודף משקל והשמנת יתר. כזכור, הורה האיחוד האירופי להוריד מהמדפים את התרופה בעקבות דיווחים על הפרעות פסיכיאטריות בקרב מטופלים המשתמשים בה.

מאז שנת 2006 שווקה אקומפליה ב-18 מדינות מהאיחוד האירופי וב-59 מדינות בסה"כ בעולם והראתה הצלחות רבות בטיפול בחולים הסובלים מעודף משקל והשמנת יתר עם גורמי סיכון נוספים הקשורים למחלה (שומנים בדם וכד').

בישראל אושרה התרופה על ידי משרד הבריאות בסוף אוקטובר 2007, ומאז מטופלים בה בארץ כמה אלפי חולים. בעולם טופלו עד היום באקומפליה יותר מ-700 אלף בני אדם.

המידע על ההחלטה באירופה הועבר למשרד הבריאות הישראלי, ובמקביל הודיעה חברת סאנופי אוונטיס ישראל על הפסקת שיווק התרופה גם בארץ (דהיינו, רופאים לא ירשמו את התרופה והרוקחים לא ינפקו את התרופה).

על חולים המטופלים בתרופה לפנות לרופא המטפל בזמן הנוח להם ולקבל הנחיות. לגבי חולים בניסויים קליניים: החולים הללו מוזמנים ליצור קשר עם הרופא החוקר בזמן הנח להם ולקבל הנחיות.

בואו לדבר על זה בפורום השמנה בטנית וסיבוכיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום