לידה עם קרע ברחם

(1)
לדרג

לפני כשנה קרעה תינוקת את רחם אימה ונמצאה ליד הסרעפת. היום היא חוגגת שנה ונחשבת מקרה רפואי נדיר בעולם כולו

מאת: מערכת zap doctors

חייה של תינוקת ניצלו הודות לתגובה זריזה ומקצועית של הצוות הרפואי: יום לפני המועד בו נקבע ניתוח קיסרי לסמדר אלון (37) מפתח-תקווה, היא הגיעה בשעות הלילה למיון בבית החולים בילינסון עקב כאבים עזים בבטנה. בבדיקת מוניטור ראשונית נמצא כי לעובר יש דופק איטי מאוד, מצב חריג ומדאיג מאוד. למקום הוזעק רופא הנשים התורן, ד"ר יואב פלד, רופא בכיר בבית חולים לנשים, שביצע בדיקת אולטרסאונד. הרופא נדהם לגלות שבבדיקת האולטרסאונד הרחם נראה ריק.

ד"ר פלד: "הבנתי שכל שנייה קריטית ורצתי עם סמדר לחדר ניתוח. בסיוע צוות חדר ניתוח גזרנו מעליה את הבגדים וביצענו פתיחת חירום מהירה של הבטן". ד"ר פלד מיהר להוציא את השליה וראה את הרחם פתוח ללא העובר בתוכו. מיד החל "לסייר" עם ידו בחלל הבטן, ובאזור הסרעפת הרגיש ששוכבת התינוקת. הוא תפס את רגלה ומשך אותה החוצה. מיד לאחר מכן המשיכו את הניתוח לסגירת הבטן של סמדר.

פרופ' מרק גלזרמן, מנהל בי"ח לנשים בבילינסון: "מקרה בו אישה מגיעה לביה"ח עם קרע ברחם ויוצאת עם תינוקת חיה, הוא נדיר מאוד גם ברמה בינלאומית, ויש רק דיווחים מעטים בספרות המקצועית על מצבים דומים. עוד יותר נדיר מצב בו עובר כזה נולד ללא בעיות מוטוריות, קוגניטיביות והתפתחותיות קשות. מדובר במקרה יוצא דופן, בו לשמחתנו, גם שנה לאחר הלידה אין סימנים של בעיות בהתפתחות הילדה. הצלת חייה של התינוקת התאפשרה הודות למהירות אבחנת המצוקה של העובר, זיהוי המקרה והתגובה הזריזה של הצוות".

מצבה של התינוקת, יעל, שחגגה בימים אלה יום הולדת שנה, טוב והיא מתפתחת באופן תקין.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום