שימוש חוקי בגראס לנשא HIV

(0)
לדרג

פסק דין תקדימי בטקסס השמרנית: אדם שאובחן כנשא HIV קיבל היתר להחזיק בביתו מריחואנה לשימוש עצמי כחלק מטיפול במחלתו

מאת: מערכת zap doctors

מדינת טקסס, מעוז השמרנות בארה"ב, היתה שותפה בשבוע שעבר להחלטה מהפכנית בתחום המשפט. זאת, לאחר שפסק דין תקדימי קיבע את חיוניות המריחואנה לטיפול בבחילות והקאות בקרב אדם החי עם HIV.

הנאשם טים סטיבנס, 53, נעצר בחודש אוקטובר האחרון לאחר שישב במרפסת ביתו ועישן מריחואנה. סטיבנס שאובחן כנשא HIV בשנת 1986, סובל מבחילות וסינדרום מחזורי של הקאות. בעבר, מצבו החריף והצריך אשפוזים חוזרים ועירויי דם. בין המומחים שהעידו מטעם ההגנה היה ד"ר סטיב ג'ניסון, המנהל הרפואי של המחלקה למחלות מדבקות בניו מקסיקו. ג'ניסון הבהיר את חיוניות המריחואנה להקלה על התסמינים מהם סובל סטיבנס.

נציג ההגנה, עו"ד ג'ף בלקברן, אמר כי לראשונה חבר מושבעים בטקסס, הכיר בחיוניות המריפואנה (מריחואנה לצורך רפואי). בלקברן הביע תקווה כי תקדים זה יקדם שינוי ערכי בגישות הציבור לגבי השימוש במריחואנה לצרכים.

משרד הבריאות בישראל מספק רשיונות למריפואנה לאנשים שיש להם התוויה רפואית לכך, כגון: סרטן, HIV/איידס, מאז שנת 1998. אדם החי עם HIV שמבקש להשיג היתר למריפואנה, חייב לקבל קודם המלצה מרופא מומחה, ולאחר מכן להגיש בקשה לוועדה מיוחדת המטפלת בנושא. לא כל מי שמגיש בקשה כזו מקבל את הרישיון. תרופות, המכילות גרסה סינטטית של החומרים הפעילים במריחואנה (כגון: מרינול), אינן כלולות כיום בסל הבריאות ועלותן (כ-4,000 ש' לחודש) גבוהה יותר מזו של המריחואנה.

ד"ר גדעון הירש, מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס: "חלק מהאנשים החיים עם HIV סובלים מתופעות לוואי כתוצאה מהטיפול התרופתי. בין תופעות הלוואי ניתן למצוא גם בחילות והקאות, כאבים וחוסר תיאבון. המרכיב הפעיל העיקרי במריחואנה, ה-THC, עוזר משמעותית להקל על תסמינים אלו ובכך לשפר את איכות חייהם של הנשאים. התקדים בטקסס מסמן מגמה ברורה בעולם של הכרת חיוניות המריחואנה לצורך השימוש הרפואי".

לידיעה המקורית - הקליקו כאן.

לאתר הוועד למלחמה באיידס - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות המועברות במגע מיני.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום