צרכנות רפואית, מדור מס' 16

(0)
לדרג

גיל המעבר פוגש את חיות הספארי, קרם לטיפול בהרפס ומכשירים חדשים לבדיקות, אנטנות סלולאריות מסוכנות, ועוד...

שפתיים ישקו

הרפס השפתיים הוא נגיף שכמעט כל אדם בוגר בא עימו במגע במשך חייו, כמה שנואה ההרגשה של העצוץ המתעורר שיביא לפצע מכוער וכאבים. לעיתים הנגיף "מתעורר" וגורם להתפרצויות של שלפוחיות חום מטרידות, המלוות באי-נוחות פיזית. גורמים שעלולים להביא להתפרצות התקפים חוזרים של הרפס השפתיים הם: מחלת חום (שפעת, דלקת גרון חיידקית), חשיפה לשמש, שיפשוף או שריטה בשפתיים, קילוף כימי של העור (פילינג), מתח נפשי, תשישות גופנית, מחזור חודשי וחילופי עונות.

ציקלומד מכיל Acyclovir זהו החומר הפעיל הראשון שהוכיח באופן מדעי כי הוא בטוח ויעיל לשימוש נגד וירוס ההרפס. התכשיר ציקלומד מפחית את חומרת המחלה ומשך התפרצותה, בכך שהוא מעכב את האנזים המשכפל את ה-DNA של הווירוס מבלי לפגוע בשכפול ה-DNA בתאי האדם. ציקלומד מדכא את חלוקת הוירוס, כך שתופעת ההרפס בשפתיים מתקצרת או נמנעת לחלוטין.

לשם מניעת הופעתו של פצע ההרפס, חשוב מאוד להתחיל בטיפול מוקדם ככל האפשר עם הופעת העקצוץ. בדרך כלל, התפרצות הנגיף מלווה בסימנים מקדימים כגון: גירוי ועקצוץ באזור השפתיים.

מחיר: 42.95 ל-5 גרם. ניתן להשיג בבתי המרקחת ובקופות החולים ללא מרשם.

מעברים, מחורף לאביב, לנצח...

פרט לשם המעט בעייתי יש בטבליות הללו גם הרבה דברים טובים, במחקרים שנעשו התברר, כי המינון האופטימאלי לקבלת תוצאות משמעותיות להפחתת תופעות גיל המעבר, הינו כ- 80 מ"ג איזופלבונים ליום.

איזופלבונים מצויים בפולי הסויה והם בעלי מבנה כימי הדומה לאסטרוגן. חשיבותם לגוף היא בשמירת איזון האסטרוגן בגוף (בכך מקלים על הסימפטומים של גיל המעבר), איזון רמת הכולסטרול (בכך מונעים את מחלות הלב), עיכוב התפתחותם של גידולים סרטניים התלויים באסטרוגן ועיכוב תהליך האוסטאופורוסיס (ירידה בצפיפות העצם).

טבליות "מעברית" של "הדס" משלבות את כל המרכיבים הדרושים לטיפול בסימפטומים של גיל המעבר, מכילות תוספת משמעותית של 400 מ"ג קלציום ליום, החשוב למניעת תופעת בריחת הסידן, וכן תוספת ויטמין B6

מינון מומלץ: 2 טבליות ליום.
מחיר מומלץ לצרכן: 98.90 שקלים.


האגודה למלחמה בסרטן השקיעה כ - 60 אלף שקלים ברכישת מכשיר נפילומטר למרכז הרפואי וולפסון בחולון

האגודה למלחמה בסרטן השקיעה כ - 60 אלף שקלים ברכישת מכשיר נפילומטר עבור המכון ההמטולוגי (מכון הדם) במרכז הרפואי וולפסון, המטפל בחולי סרטן תושבי העיר חולון, בת ים, אזור והסביבה.

המכשיר הינו מערכת ממוחשבת המיועדת למדידה כמותית מדויקת של חלבונים לסוגיהם השונים במערכת הדם ומשמש לאבחון מחלות המטולוגיות כגון מיאלומה נפוצה, סרטן הדם, חסר ברזל, הרס דם ועוד.

המכשיר ממוקם במעבדה ההמטולוגית במרכז הרפואי ע"ש וולפסון המהווה חלק מהמחלקה המטולוגית הכוללת יחידת אשפוז בת 10 מיטות שהוקמה לפני מספר חודשים לטפול בחולים עם מחלות דם ממאירות, מרפאה ויחידה לטיפול יום. במחלקה, במרפאה וביחידה לטיפול יום מטפלים בכ- 200 חולים לשבוע המגיעים לבית החולים.

עלות המכשיר היא 26 אלף דולר, האגודה למלחמה בסרטן מימנה 50% מעלות המכשיר. את יתרת העלות מימן המרכז הרפואי וולפסון.

החלמה מהירה לחיות הספארי

ברעיון מלבב במיוחד המדגיש ערכים חשובים שקצת הלכו לאיבוד לאחרונה, ערכים של טבע, וסביבה, שמירה על הטבע הסובב אותנו, רגישות לסבלם של בעלי חיים (ובעקבות זאת, גם לסבלם של אנשים..) החליטו בבית החולים בלינסון לתרום ציוד רפואי לבית החולים של הספארי.

במעמד מרגש, בנוכחות מספר בעלי חיים שהמתינו לטיפול הגישו ילדי העובדים את השי למנהל בית החולים, ד"ר יגאל הורביץ.
ד"ר הורביץ הודה על המחווה ואמר כי תקוותו שבזכות הציוד הרפואי יוכלו מומחי הוטרינריה של הספארי להציל יותר בעלי חיים, לשקם עופות דורסים ולהשיבם לטבע ולהעניק איכות חיים גבוהה יותר לחיות הספארי.
הילדים איחלו לחיות החלמה מהירה, ואנחנו מצטרפים לאיחולים בלב שלם.

המרכז הרפואי ת"א עורך הקרנת טרום בכורה חגיגית לסרט "אשה טובה"

הסרט - בכיכובן של הלן הנט וסקרלט ג'והנסון, ע"פ המחזה הקומי של אוסקר ויילד "מניפתה של ליידי וינדרמיר" - כל ההכנסות קודש למרכז מיוחד.
המרכז, שהינו ראשון מסוגו בארץ, הוקם מתוך ההבנה כי מהלך החיים של האישה בחברה של ימינו עשוי לעורר דילמות
וקשיים פסיכולוגים עד כדי מצוקה נפשית, המחייבים התייחסות מקצועית ספציפית לצרכים הייחודים של נשים בתחום בריאות הנפש.
מטרת המרכז היא להעניק טיפול מקצועי רב-תחומי להתמודדות עם צמתי דרך משמעותיים במעגל החיים הנשי,
כדוגמת: טראומה מינית בילדות, דיכאון אחר לידה,מעבר לאמהות, התמודדות עם שינויי גיל המעבר, התמודדות עם טיפולי פוריות וכו'.

האירוע, שהכנסותיו יוקדשו לטובת פעילות המרכז החדש, יערך בסינמטק ת"א ביום חמישי ה-1 בספטמבר 2005 בשעה :18:30.
לפני הסרט תערך קבלת פנים ובסיומו יערך רב-שיח בנושא: "אישה טובה" בימינו- הגשמה מול מחיר
בהנחייתה של הגב' בילי מוסקונה-לרמן ובהשתתפות
פרופ' חנה נוה - ראש תוכנית לימודי נשים ומגדר, אוניברסיטת ת"א.
פרופ' אריאלה פרידמן - החוג לפסיכולוגיה וביה"ס לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת ת"א
וד"ר שולמית בן-יצחק - פסיכולוגית ראשית במרכז לבריאות הנפש של האשה.

מספרי הטלפון של הסינמטק 6913811 או 6060800 שלוחה: 0
שם ניתן להזמין כרטיסים במחיר 80 ש"ח.

בואו לדבר על כל אלו בפורומים של דוקטורס
בפורום רפואת עור
בפורום וטרינריה
בפורום תמיכה בבני נוער חולי סרטן
ובפורום צמיחה אישית ונשית

הפגנת מחאה נגד אנטנות סלולריות בנוה שאנן

ביום שני 29.8.05 בשעה 17:00 תתקיים הפגנת מחאה כנגד הקמת אנטנות סלולריות.

ההפגנה תתקיים ברחבת "חצי קופה" ברחוב חניתה 64, בשכונת נוה שאנן.

יער האנטנות הסלולריות על גג הבנין ברחוב חניתה 64 שבשכונת נוה שאנן, מטריד את מנוחתם של תושבי השכונה מזה זמן רב.

הבניין עבר שיפוץ לאחרונה והוסב למרכז קליטה לעולים חדשים מאתיופיה. באותה הזדמנות עטו עליו כל החברות הסלולריות, והקימו על הגג ובשיפוליו אנטנות מסוגים שונים. הבניין יאוכלס עד סוף אוקטובר השנה ב-70 משפחות, שייחשפו לקרינה יום יומית, בדמותן של אנטנות משתפלות הממוקמות בפתחי חלונות דירותיהם. על מנת להשתיק את העולים, חולקו לכולם טלפונים סלולריים במתנה.

בקרבת הבניין מצויים 4 מוסדות לימוד: בית הספר היסודי יזרעאליה, ו-3 גני ילדים של העיריה. מיותר לציין עד כמה מסוכנת חשיפה לקרינה מתמשכת למבוגרים, ועל אחת כמה וכמה לילדים קטנים, המצויים בתהליך גדילה. על פי מחקרים רפואיים, ילדים המצויים בקרבת אנטנות סלולריות חשופים לסיכון של ספיגת קרינה ברמה של 40% יותר מאשר אדם מבוגר, כמו כן גופם מצוי בתהליך גדילה מואץ, עם תאים המתחלקים כל העת, ולכן ה-DNA ומערכת העצבים שלהם פגיעים במיוחד לנזקי קרינה. זאת בנוסף להפרעות בריכוז, בכושר למידה, בזכרון ובהעלאת הנטייה לאלימות.

לאחרונה נודע לתושבי השכונה על כוונה להוסיף ל- 19 האנטנות המוצבות על גג הבניין, חמש עשרה אנטנות נוספות!

זה היה הקש ששבר את גב הגמל, וגרם לתושבים לצאת מהאדישות ולעשות מעשה.
מטה המאבק באנטנות הוקם באופן ספונטני ע"י מספר קטן מתושבי השכונה, וכיום הוא מונה מאות תושבים המודעים לסכנה שבקרינה, ולהשלכות הבריאותיות לטווח הקצר והארוך.

מטה המאבק מקבל יעוץ מארגון שתי"ל המסייע במאבקים ציבוריים וחברתיים בכל הארץ.
"ועד נווה שאנן - רמז" נרתם גם הוא למאבק, ומסייע הן מבחינה ארגונית והן באמצעות תיקצוב חלק מפעולות המחאה. בנוסף לכך נרתמו בעלי עסקים בשכונה, והם תומכים ותורמים כספים למימון פעילות מטה המאבק.

מטה המאבק מוחה ומזועזע מהאדישות השוררת אצל רשויות העיר לגבי החשיפה היומיומית של ילדים צעירים לנזקי הקרינה. הרי זהו הדור הבא שלנו, המגלם את התקוה לעתיד טוב יותר. ומה הוא מקבל מהרשויות האמורות להגן על בריאותו? זחיחות, התעלמות, וחשיפה לקרינה מסוכנת תוך ניצול ציני של אזרחים צעירים שאין בכוחם להבין את גודל הסכנה, שאין לאל ידם להתנגד או למחות.
ההפגנה אמורה להוות נקודת מפנה בכל הקשור להתנהלות סביב הקמתן של האנטנות הסלולריות בחיפה. לא ניתן לחברות הסלולריות לפגוע באיכות חיינו ובבריאותנו.
למאבק נרתמו כל ועדי השכונות בחיפה. שיתוף הפעולה הסולידרי בין השכונות חשוב וחיוני, ומטה המאבק ימשיך ויסייע במאבקים אחרים גם מחוץ לשכונה.

להצטרפות למטה המאבק נא פנו אלינו באימייל [email protected]

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום