צרכנות רפואית, מדור מס' 15

(0)
לדרג

מחלות ילדות ניידות, עוד בניידות: טיסות ובחילות.. אהבה על הארץ ובשמיים וגב חזק לנוער

לבריאות

חברת טבע משיקה גרסה משופרת של האנטיביוטיקה הותיקה והמוכרת תרחיף מוקסיפן פורטה.
לגרסה המשופרת שני יתרונות משמעותיים אשר מקלים על השימוש בתרחיף מוקסיפן בילדים ובכך מעלים את סיכויי הצלחת הטיפול. בניגוד לגרסה הותיקה, התרחיף המשופר אינו מחייב שמירה בקירור. ניתן לשומרו בטמפרטורת החדר במשך 14 יום. לצד השיפור בעמידות התרופה בטמפרטורת החדר, בוצע במקביל שיפור בטעמה שהינו בעל משמעות רבה לילדים האמורים ליטול את התרופה.
התרחיף ניתן באמצעות מרשם רופא בלבד.
מוקסיפן הנה אנטיביוטיקה כללית הניתנת לטיפול בזיהומים חיידקיים שונים אצל ילדים לרוב מדובר בדלקות גרון ואוזניים. עד היום היה צורך לשמור את התרחיף המהול בקירור, עובדה שהקשתה על ניידות בזמן לקיחת התרופה.
ניתן יהיה לשלוח ילדים לגן או לבית הספר (כאשר כבר אינם מדבקים) עם התרחיף המהול בתיק ולא להשאירם בבית על מנת להתמיד בטיפול.
שיפור זה בוצע כחלק מסדרת שיפורים המיועדים להקל על הטיפול בקרב הציבור. שיפורים אילו חשובים במיוחד בילדים אשר ממילא אינם מגלים עודף התלהבות לשימוש בתרופות, הפיתוח החדש יקל על המטופלים להתמיד בטיפול וישפר את ההיענות לטיפול האנטיביוטי.
תרחיף מוקסיפן ניתן באמצעות מרשם רופא בלבד ומחירו בבתי המרקחת הפרטיים: 13.10 ש"ח

חופשה לחוצה

עונת החופשות בעיצומה, אך לחוויית הטיסה ישנו, לעיתים, צד בלתי נעים: כאב ולחץ באוזניים, בעיקר בהמראות ובנחיתות.

כאב אוזניים בזמן טיסה (otic barotrauma) קשור לדלקת טראומטית באוזן התיכונה ונגרם מהבדלי לחצים בין האוויר באוזן התיכונה לבין האטמוספרה החיצונית.

מפעל התרופות תרימה מציע פיתרון לבעיה: תכשיר הסינופד. גלולות הסינופד מכילות את החומר הפעיל פסאודואפדרין, המסוגל להפחית את הכאב כאשר נוטלים אותו מראש, כחצי שעה לפני הטיסה, כפעולה מונעת.

לאחרונה פורסם מחקר רפואי בכתב עת מקצועי, מוביל בתחום רפואת אף אוזן וגרון, בו נמצא שמתן של החומר הפעיל בסינופד - פסאודואפדרין- לפחות 30 דקות לפני הטיסה הפחית את מידת כאב האוזניים והלחץ בקרב מבוגרים. החומר פועל על השוואת הלחצים בין הסביבה החיצונית לפנים האוזן.

המחקר מצא שרק-32% מנוטלי החומר לעומת 62% מאלה שלא נטלו, חשו אי-נוחות באוזניים בזמן הטיסה.

סינופד של תרימה מותווה גם נגד גודש באף ובאוזניים ובמקרים של דלקות דרכי הנשימה העליונות והוא נמכר ללא מרשם במחיר של 20 ¤ לאריזה של 20 טבליות, בכל בתי המרקחת ובפארמים.

יש לעיין בעלון לצרכן והוא אינו מותווה לנשים בהריון ולחולי יתר לחץ דם ומחלות לב, הצריכים להיוועץ עם הרופא לפני השימוש.

המחקר:

Mirza S. and Richardson H., Otic barotrauma from air travel,
J Laryngol Otol. 2005 May;119(5):366-70


מתחברים לאהבה

ביום שישי 19.8.05 (לקראת ט"ו באב-חג האהבה )
החל מ- 10:00 עד 14:00
באים בלבוש לבן!

הקיץ בעיצומו, וחום אוגוסט לא ירתיע להרגיש אהבה באוויר לקראת ט"ו באב- יום האהבה. פעם היו בנות ישראל יוצאות לכרמים בלבוש לבן ומחוללות בין הגפנים למציאת בן זוג .
"קמפוס ברושים"- ביה"ס להסמכות מטפלים, המועדון לספורט , באוניברסיטת ת"א, יקיימו לקראת חג האהבה וההרשמה לשנת הלימודים הפנינג אהבה באמצע הקיץ, ביום שישי 19.8.05 משעה 10.00-14.00. באוירת אהבה, ריפוי וסדנאות חוויתיות.
ההפנינג יתקיים במתחם המרגיע וההוליסטי של קמפוס ברושים המאפשר להתרכז אחד בשני ולחוש אהבה באוויר בצל חורשת הפיקוסים ובאוירת הזן.
מומחי הרפואה המשלימה של "קמפוס ברושים" יעבירו במקום סדנאות חוויתיות של מגע, ריח, והפעלת כל החושים, בנושאים: מדיטציות אהבה, סדנת ארומתרפיה להתאהבות, סדנת אהוב אותי בצ'י קונג, תזונה סינית מקררת, מתחם טיפולי מגע חוויתיים, ובנוסף הקהל הרחב וציבור המתעניינים ברפואה משלימה ייהנו מפינת שאנטי מוצלת עם תה צמחים, מתחם קניות כולל דוכני מכירת ביגוד, אביזרי נוי ומוזיקה אתנית.

בנוסף תינתן הרצאה בנושא בחירת מקצוע טיפולי ע"י מר עופר אפל מנהל בית הספר.
פרטים באתר האינטרנט
קמפוס ברושים טל: 03 -6411961

"בראש מורם וגוף זקוף"

שיתוף פעולה בין המחלקה האורתופדית בבי"ח בילינסון למחוז ת"א-יפו, מקבוצת שירותי בריאות כללית

במסגרת פעילות של המחלקה האורתופדית בבילינסון בראשותו של פרופ' משה סלעי, התקיים לאחרונה מבצע בקהילה "בראש מורם ובגוף זקוף" , לסריקה וגילוי של עקמת בקרב בני נוער בגילאי 13- 16 בבית הספר "מקווה ישראל".

פרופ' משה סלעי: "עקמת (סקוליוזיס) הינה ליקוי התפתחות בעמוד השדרה, ואיתור מוקדם של הליקוי הוא מפתח להצלחה בטיפול, שתוצאותיו נושאות פרי לכל החיים".

על בסיס התוכנית שהוכנה ע"י פרופ' סלעי וד"ר נסים אוחנה, מנהל יחידת עמוד שדרה בבילינסון, נבדקו כל בני הנוער בשכבות גיל אלו ואותרו נערים ונערות הזקוקים לטיפול ולמעקב.
המבצע הוא חוליה נוספת בשיתוף הפעולה בין המחלקה האורתופדית בבילינסון לבין מחוז
ת"א-יפו, בניהולה של ד"ר אורית יעקובסון, וד"ר איתמר עופר, המנהל הרפואי במחוז. מבצע זה מהווה דוגמה נוספת לחשיבות פעילותם של הרופאים המקצועיים מבתי החולים בקהילה ותרומתם לרפואה המונעת בה.

בואו לדבר על כך בפורומים של דוקטורס
פורום רפואה משלימה
פורום רפואת ילדים
פורום בעיות גב ועמוד שידרה
פורום אף אוזן גרון

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום