צרכנות רפואית, מדור מס' 8

(0)
לדרג

טיולים, פעילויות לאמהות צעירות, תכשירים חדשים להורדת רמות ההומוציסטאין ויוגורט אקטיבי

מאת: מערכת zap doctors
בדם ואש

מחקרים מראים כי הומוציסטאין מהווה גורם סיכון בלתי תלוי בהתפתחות מחלות לב וכלי דם, וכי רמת יתר של הומוציסטאין נמצאה בכ 40% מחולים עם מפגעים שונים של כלי דם. כמו כן, ערכים גבוהים של הומוציסטאין בדם נמצאו כמזרזים תהליכי היווצרות טרשת עורקים.

טבליות בי-קרד של חברת "פלוריש-הדס" יעילות להורדת רמת ההומוציסטאין בדם ומפחיתות את שכיחות תופעת היצרות עורקים מחודשת גם לאחר ניתוח מעקפים. כמו כן, מהוות כלי טיפולי טבעי נוסף לגישה מונעת במחלות כלי דם ולב.

טבליות בי קרד משווקות באריזה נוחה של 30 טבליות, אינן מכילות חיטה, גלוטן, עמילן, סויה או שמרים. ניתן להשיג בבתי המרקחת, רשתות הפארם ובתי הטבע. מחיר מומלץ לצרכן: 34.90 שקלים, ל- 30 טבליות.

פסיבי? גלה אקטיביות

על סדרת אקטיביה מבית דנונה
אקטיביה הינו מוצר חדשני בתחום הבריאות הפונקציונלית מבית דנונה העולמית, המשתייך לקטגוריה הפרוביוטית. (בפועל, זה יוגורט..) מחקרים קליניים מראים כי צריכה יומיומית של אקטיביה מקצרת את זמן המעבר של המזון ובכך מסייעת לזירוז ולהסדרת פעילות העיכול.
כל גביע אקטיביה מכיל את החיידק הייחודי BIFIDUS ESSENSIS. שפותח ונבדק במעבדות דנונה העולמית. בכל גביע אקטיביה למעלה מ 10 מיליארד חיידקי BIFIDUS ESSENSIS
מחיר לרביעיה 10.95 ¤
מחיר לגביע בודד 2.81 ש"ח
על מערכת העיכול:
מערכת העיכול בנויה משלושה חלקים עיקריים: קיבה, מעי דק ומעי גס.
תפקיד הקיבה הוא להבטיח את פירוק המזון אשר הופך לחלקיקים קטנים ביותר אשר נספגים בהמשך במעי הדק, החומרים שאינם מתעכלים עוברים למעי הגס ומופרשים מהגוף. בעיות הכרוכות במעבר המזון במעי הגס המכונות לעיתים "מעיים עצלות" יכולות להפריע לפעילות תקינה של מערכת העיכול. לכן כדאי לדאוג למעבר תקין של המזון שהוא מרכיב חשוב בשמירה על הרגשה נוחה במערכת העיכול.

מה אפשר לעשות?
אפשר לאזן את אוכלוסיית החיידקים הידידותיים במעי. מה שאמור לעשות היוגורט החדש..

ממש פה, ממש עכשיו

עמותת מ.מ.ש - מרכז משפחתי שכונתי במרכז מ.מ.ש ברח' הרוגי המלכות 7, פינת רח' נמירובר 2 ברמת החייל בת"א פותחת לראשונה בארץ "בייבי קפה" המהווה בית פתוח אחת לשבוע לציבור האימהות לאחר לידה עם תינוקיהן עד גיל 6 חודשים מאחר וזה הגיל שבו בדרך כלל קשה יותר לאמהות ולתינוקות להסתגל לחיים יחדיו, בסטטוס חדש לגמרי (או למעלה מזה, יונקים בוגרים יותר מוזמנים גם הם) .

ה"בייבי קפה" של מ.מ.ש. הוא מעין שילוב בין בית חם ואוהב, שיחות נפש עם מנחות המרכז, מדריכות הנקה ואימהות אחרות, באווירה ביתית מעניינת תומכת וחמה שאפשר במסגרתה לבלות ולהנות מהבוקר ולבלות עד שעות הצהרים תמורת מחיר סמלי של 20 ¤.

לדברי אלן שיין מנהלת עמותת מ.מ.ש: " עמותת מ.מ.ש. היא עמותה ללא מטרות רווח שנוסדה בשנות ה-80 על ידי אימהות כדי למלא חלל ממסדי במקום מפגש ייחודי, חברתי וענייני לנשים בהריון ואחרי לידה. מ.מ.ש. עדיין העמותה היחידה ששמה לה מטרה כזו וכיום מציעה פעילות קהילתית כמו הכשרת אימהות המתנדבות לעזור לאימהות טריות, בתוכנית "אם לאם" ומנהלת בית פתוח למטפלות, סבתות ואימהות של פעוטות, מסגרת "בא-לי-גן" שגם מכינה את הפעוט למסגרת עתידית, וגם קליניקה קהילתית להנקה "מלהיב" (מרכז להדרכה ויעוץ בהנקה ) בניהולה של אלן שיין, יועצת הנקה מוסמכת IBCLC.
קשה להיות אמא שזה עתה ילדה, נקרעים מכל מה שמוכר ועוברים לעולם אחר לגמרי, מאתגר ומרגש, אבל גם קשה ושוחק להפליא, מומלץ מאוד להיפגש עם נשים נוספות במצב דומה, תחושת החברותא והייעוץ התומך עושים פלאים.

"בייבי קפה יפתח ב-23 יוני, 2005. בדבר פרטים ניתן להתקשר למ.מ.ש. 2411-647-03 או לרכזת פעילות הקפה רייצ'ל גמבש052-671-0168 .
או להרשם דרך אתר האינטרנט החדש של עמותת מ.מ.ש.


היי דרומה

אזורים רבים בעולם הנחשבים אטרקטיביים לתרמילאי הישראלי, מצב התברואה הוא ברמה ירודה וכתוצאה מכך נחשפים המטיילים למים ומזון מזוהמים ולחיידקים ויתושים נושאי מחלות.

לדברי ד"ר ניל שוורץ, מנהל מרפאת הנסיעות ב"הרצליה מדיקל סנטר " כמות הפונים לקבלת מידע, חיסונים וטיפול תרופתי במרפאה נמצאת בעליה. לדבריו הסיכונים הגדולים ביותר המאיימים על התייר במזרח אסיה ובאפריקה הם דלקת קרום המוח, טיפוס, מלריה, קדחת צהובה וכמובן מחלת האבולה מאפריקה שנגדה אין עדיין חיסון. לרבות מן המחלות קיים טיפול תרופתי מונע וכן חיסונים אותם יש לקחת לפני היציאה לאזור הנגוע.

אמצעי זהירות הגיוניים ובסיסיים חייבים להינקט על ידי כל מי שבוחר לטייל באזורים אקזוטיים ומדינות עולם שלישי. אמצעי זהירות יכולים להפחית באורח דרמטי את הסיכוי להידבק במחלות קשות ומסכנות חיים.


להלן עצות בסיסיות של ד"ר ניל שוורץ, מנהל מרפאת הנסיעות ב"הרצליה מדיקל סנטר" :

יש לבדוק שכל החסונים הדרושים ברי תוקף, במיוחד חיסונים נגד צהבת AB, טטנוס ופוליו. חיסונים שונים נדרשים לאזורים שונים.

מומלץ ללבוש בגדים המכסים את הגפיים ועדיף בצבעים כהים כדי למנוע עקיצת חרקים ויתושים

מומלץ למרוח חומר דוחה חרקים על המקומות הגלויים בגוף ולחזור ולמרוח את החומר מידי מספר שעות

יש לשתות מי שתייה אך ורק מבקבוקים אטומים שמקורם ממפעל ידוע.

ירקות, אוכל לא מבושל ופירות לא קלופים ולא שטופים אסורים בהחלט לאכילה.

יש לאכול אוכל מבושל בסמיכות לזמן בישולו.


לפני כל נסיעה יש להתייעץ עם רופא המשפחה לגבי אמצעי המניעה והחיסונים הנדרשים לפני ההגעה ובמהלך השהיה ביעד הביקור.
מרפאת הנסיעות פועלת ב "הרצליה מדיקל סנטר" מזה שש שנים ומספקת ייעוץ ומידע, טיפול תרופתי, חיסונים והמלצות לנוסעים למדינות באזורים אקזוטיים או אזורים נידחים הנגועים במגפות ומחלות שונות. המרפאה מתעדכנת מידי עונה בצרכים המשתנים של התיירות לכל מדינה בהתאם לעונות השנה ולנגיפים שונים המופיעים בכל אזור ואזור.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום