מציאות: אלימות במערכת הבריאות

(0)
לדרג

מחר: כנס של המי"ל על האלימות הגוברת במערכת הבריאות והדרכים להתמודדות מולה

המרכז הישראלי לניהול (המי"ל) יקיים מחר (ב') כנס על הדרכים להתמודדות עם תופעת האלימות הגוברת נגד הצוותים הרפואיים במערכת הבריאות. הכנס יתקיים בכפר המכביה ברמת-גן (09:00-13:30), תחת הכותרת "אלימות במערכת הבריאות - זו לא חייבת להיות המציאות". את הכנס ינחה פרופ' יאיר שפירא, מנכ"ל בי"ח אסותא ויו"ר "הפורום למנהלים בכירים בסקטור הרפואי" הפועל במסגרת המי"ל. בדיון ייטלו חלק נציגי משרד הבריאות ומשטרת ישראל.

הכנס יכלול דיונים על תפקידו ואחריותו של משרד הבריאות בהתוויית דרכי התמודדות עם מקרי אלימות במערכת הבריאות, מהן ההגנות המשפטיות העומדות לרשות הצוות הרפואי, מה ניתן לעשות בתחום האכיפה והחקיקה בכדי להגן על הצוותים הרפואיים, אחריות הכנסת להובלת החקיקה בתחום האלימות נגד משרתי ציבור ודיון בשאלה האם האלימות במערכת הבריאות בישראל היא תופעה ייחודית או השתקפות של החברה הישראלית.

מנכ"ל המי"ל, יצחק (יצחקי) חן, אמר כי האלימות הגואה בחברה הישראלית בכלל ונגד צוותים רפואיים בפרט מדגישה ביתר שאת את חומרת הבעיה של תקיפות רופאים. גם בעולם מתמודדים מול תופעות דומות. כך למשל, בשנים האחרונות הונהגה בבריטניה מדיניות של "אפס סובלנות" כלפי אלימות מול הסגל הרפואי אשר עיקריה הן הידוק שיתוף הפעולה עם המשטרה, המערכת השיפוטית והפרלמנט. כתוצאה מהנהגת המדיניות חלה הפנמה בקרב הציבור הבריטי לגבי החומרה בה מתייחסת המערכת לתקיפות רופאים. גם בישראל האלימות לא חייבת להיות המציאות והכוונה היא להעלות את הנושא לסדר היום ולהביא סוף סוף לעצירת ההידרדרות החמורה.

- בדיון יציג נפגע אלימות את עדותו האישית -

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום