איך לעבור את הביקור הראשון אצל רופא הנשים בשלום

(0)
לדרג

זכותך לכסות את גופך ולדרוש נוכחות של אישה נוספת - עצות שימושיות

בתהליך ההתבגרות חלים שינויים רבים בגופה של כל נערה, חלקם מתקבלים בברכה וחלקם קצת פחות. הנערה הופכת מודעת יותר לגופה ולשינויים המתחוללים בה ובמקביל עולה הצורך לקבל מענה לכל השאלות מגורם מקצועי. רב הנערות המתבגרות, מבולבלות וחוששות מהפנייה הראשונה לרופא נשים.

לפי ד"ר איתן פאר, מומחה למיילדות ולגניקולוגיה, לא בכל מצב צריך להגיע לרופא הנשים. באופן בסיסי יש צורך לפנות לרופא נשים בשני מצבים: הראשון לצורך רפואה מונעת (מניעת הריון, מניעת מחלות מין, גילוי מוקדם של מצבים טרום סרטניים ועוד..) ורפואה טיפולית (טיפול בדלקות, הפרשות, דימומים, שיעור יתר, וכו'..).

שתהיי מוכנה תדעי

ברגע שנערה מרגישה מוכנה נפשית ופיזית לקיים יחסי מין זה הזמן לפנות להדרכה וייעוץ. יש נערות המגיעות הרבה קודם לרופא נשים וזאת כאשר לא מופיע מחזור ראשון עד גיל 14, או בגין סיבה רפואית אחרת. אצל חלק לא מבוטל מהבנות, המפגש הראשוני שלהן עם רופא נשים נעשה במסגרת השירות הצבאי.

מה יקרה אצל רופא הנשים בפגישה הראשונה

הפגישה מורכבת ממספר שלבים: ראיון רפואי, בדיקה גניקולוגית ותוצאות הבדיקה (כולל רישום מירשמים , במידת הצורך. זכותך לדרוש נוכחות של אישה נוספת וזכותך לדרוש כיסוי לגופך בזמן הבדיקה הגניקולוגית.

את לא חייבת לעבור את הבדיקה הגניקולוגית בפעם הראשונה שאת מגיעה לרופא

הכל, כמובן, תלוי בנסיבות שהביאו אותך לרופא. במידה ומדובר בטיפול בדלקות, הפרשות, דימומים אחרי יחסי מין, וכו', הרי שהבדיקה הגניקולוגית חיונית בכדי לזהות את הבעיה ולהציע את הטיפול הטוב ביותר.

רצוי ומומלץ להיבדק תקופתית

שחלות ורחם נמצאים בחלל הבטן שהוא חלל גדול המאפשר התפתחות הריון. ולכן גידולים שונים כגון ציסטות שחלתיות, מחלות מין, דלקות כרוניות ועוד ניתן לגלות רק בבדיקה גניקולוגית. שימרי על זכותך להבדק שכן בבריאותך אנו עוסקים ולא בלחץ הזמן של הרופא או שלך.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום