מבזקי חדשות: כל מה שקורה

(0)
לדרג

ביסים - מה חדש? מה מתחדש? חטיפים, מבצעים, וחידושים והפעם, תרופות, צנתורים וטיפולים בהזעת יתר

הסכם בלעדיות לניהול מחקרים עם ענקית התרופות

חברת ג'י.סי.פי ניסויים קליניים חתמה על הסכם בלעדי לשיתוף פעולה עם ענקית התרופות הבינלאומית, בריסטול-מאיירס סקוויב

חברת ג'י.סי.פי ניסויים קליניים בע"מ (ג'י.סי.פי), הנותנת שירותי תמיכה והדרכה בתחום המצוינות במחקר הרפואי, חתמה בימים אלה על הסכם בלעדי לשיתוף-פעולה עם ענקית התרופות בריסטול-מאיירס סקוויב (BMS), בין המובילות בעולם בתחום המחקר והפיתוח. על-פי ההסכם תנהל ג'י.סי.פי את כל המחקרים הרפואיים של בריסטול-מאיירס סקוויב בישראל.

חברת ג'י.סי.פי נמצאת בבעלותם של יוסי בורנשטיין ואהובה קורן, שניהם בעלי ניסיון רב בתחום הבריאות והתרופות. החברה חרתה על דגלה להוביל מהלכים להעלאת רמת המצוינות במחקר הרפואי בישראל, על-ידי קידום נושא ההדרכה וביצוע נאות של מחקרים רפואיים.

אהובה קורן, מנכ"לית חברת ג'י.סי.פי, מסרה כי החברה מחולקת לחטיבת הדרכה, בניהולה הישיר, ולחטיבת מחקר, המנוהלת על-ידי ד"ר סטיבן לוינשטיין, שכיהן עד לאחרונה כמנהל הרפואי של בריסטול-מאיירס סקוויב (ישראל) ועבר יחד עם צוות המחקר שלו לחטיבת המחקר של חברת ג'י.סי.פי.

חטיבת ההדרכה של ג'י.סי.פי מובילה בישראל את תוכניות ההדרכה לעוסקים במחקר רפואי בבתי החולים בישראל, כמו בבתי-החולים "שיבא" ו"איכילוב", בשיתוף פעולה עם הארגון הבינלאומי למחקר קליני מקצועי - ACRP (Association of Clinical Research Professionals), משרד הבריאות הישראלי והסתדרות הרופאים בישראל (הר"י). תוכניות ההדרכה של חברת ג'י.סי.פי מבוססות על הנחיות בינלאומיות (ICH-GCP) ועל תקנות הרשות למזון ותרופות האמריקנית (ה-FDA).

חטיבת המחקר של חברת ג'י.סי.פי תנהל את כל המחקרים הרפואיים של חברת בריסטול-מאיירס סקוויב בישראל. נכון להיום, מתנהלים כמה מחקרים רפואיים, בתחומים שונים, במספר מרכזים רפואיים.

מכבי תממן למבוטחיה צנתורי סייפר בבתי החולים של אסותא

על פי הסכם שנחתם בימים אלה בין מכבי שרותי בריאות לבין אסותא מרכזים רפואיים, תממן מכבי צנתורי סייפר למבוטחיה, בבתי החולים של אסותא.
ההסכם קובע כי מבוטחי מכבי העומדים בקריטריונים שהוגדרו על ידי האיגוד הישראלי לקרדיולוגיה יהיו זכאים למימון מלא של סייפר - סטנט מצופה משחרר תרופה, ללא השתתפות עצמית. הזכאות למימון אינה מותנית בהשתייכות לביטוחים נוספים אחרים של הקופה.

על פי המלצות האיגוד הקרדיולוגי, השתלת סייפר בחולים במצבים מסוימים עשויה להביא לירידה משמעותית בשיעור ההיצרות החוזרת עם ירידה באשפוזים חוזרים ובפרוצדורות מורכבות חוזרות. מדובר בחולים הנמצאים בסיכון קליני מוגבר (שאצלם העורק העובר הרחבה הנו קריטי מבחינת הסיכון לחולה ו/או כמות שריר הלב שהוא מספק), חולים עם הצרויות מורכבות וחולים הנמצאים בסיכון מוגבר להיצרות חוזרת (כמו סוכרתיים או חולי אי ספיקת כליות המטופלים בדיאליזה). מחקרים מראים שירידה זו תביא לחיסכון כספי משמעותי. חולים אלו מהווים כ- 25% מכלל החולים שעוברים הרחבת עורקים על ידי בלון והשתלת תומך. הסייפר פרי פיתוחה של חברת ג'ונסון & ג'ונסון, מצופה בתרופה - רפאמיצין, המשתחררת לאיטה ומעכבת גדילה מואצת של תאים באזור הסטנט. בכך מפחיתה משמעותית את הסיכון להיצרות וחסימה חוזרת של העורק. במחקר בינלאומי שנערך בשימוש בסייפר, נעשה מעקב של 6 חודשים אחרי כ 10,000 מטופלים. פחות מ 1% מהם נזקקו לצנתור חוזר.
בישראל כ - 500,000 חולים במחלת לב כלילית. הגורם לכך הוא בדרך כלל קריש שומני שחוסם קטע בחלל הפנימי של העורק, ועוצר אספקת דם וחמצן ללב. מדי שנה מבוצעים בארץ כ - 45,000 צנתורים.

לדברי פרופ' יאיר שפירא, מנכ"ל חברת אסותא מרכזים רפואיים: "קופ"ח מכבי פרצה דרך למבוטחיה לקבלת שרות רפואי איכותי המקובל היום בארצות מפותחות בעולם. הקופה השכילה להבין את החיסכון הכלכלי הצפוי מהשקעה בטכנולוגיה הרפואית. יחידת הצנתורים של אסותא היא מהגדולות בארץ, והיא מבצעת כ - 5000 צנתורים בשנה. בי"ח אסותא היה הראשון להשתמש בטכנולוגיית הסייפר לפני כשנתיים."

להפסיק להזיע זו לא הזיה

כולנו מזיעים ובעיקר בקיץ, בממוצע אנו מזיעים כ- 0.5 ליטר ליום אך הסובלים מהזעת יתר מזיעים בכמות של 5 ליטרים ביום (דלי !) ובמקרים קיצוניים אף יותר .
תופעה זו אינה נעימה, מפריעה לתפקוד היומיומי, גורמת לירידה בפעילות החברתית ופוגעת באיכות החיים.
מהזעת יתר סובלים כ- 3% מכלל האוכלוסייה, בעיקר בקרב הגילאים 12-25, וב-30%-50% מהמקרים מדובר בתופעה משפחתית.

בבית חולים בילינסון מוצע טיפול חדשני לסובלים מהזעת יתר על ידי הזרקה תת - עורית של בוטוליניום טוקסין (Botox) לבלוטת הזיעה בבית השחי (לאחר הרדמה מקומית) המשתק את פעילות היתר של בלוטת הזיעה.
בוטוליניום טוקסין הינו רעלן המיוצר ע"י חיידקים וניתן להשתמש בו (לאחר מהילה) גדול לטיפול תרופתי ואף קוסמטי למשל, להעלמת קמטים.

הזעת יתר נגרמת כתוצאה מגירוי יתר של בלוטות ההזעה הנובעת מהפרעה במערכת העצבים האוטונומית.
בבעיה זו ניתן לטפל באמצעות משחות, דאורדורנטים, תרופות, וגישות אלטרנטיביות אך טכניקת הזרקת הבוטוליניום טוקסין הוכחה כיעילה ביותר .

ד"ר יוסף זולדן, מנהל המרפאה לנוירולוגיה התערבותית בבית חולים בילינסון:
"הטיפול בבוטוליניום טוקסין מאוד יעיל ואינו כרוך בתופעות לוואי משמעותיות . שיעורי הצלחת הטיפול עומדים על כ-90% .השפעת הטיפול הינה לתקופה של כ- 3-4 חודשים עד שנתיים, כאשר לאחר תקופה זו יתכן צורך בטיפול נוסף".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום