5 מיליון נשים בדיכאון

(0)
לדרג

83 אחוז מהנשים שעובדות וסובלות מדיכאון רואות בכך את המחסום המרכזי להתקדמותן המקצועית

מאת: 83 אחוז מהנשים שעובדות וסובלות מדיכאון רואות בכך את המחסום המרכזי להתקדמותן המקצועית

סקר חדש של האגודה האמריקאית לבריאות הנפש והאיגוד האמריקאי לרפואת נשים:

הנשים הוסיפו כי הן סובלות מתופעות של עזיבת מקום העבודה לפני הזמן. הימנעות ממגע עם חברים לעבודה. למה הן לא מקבלות טיפול: פחד מסטיגמה והיעדר תמיכה. המצב מאפיין 5 מיליון נשים עובדות בארצות הברית.

83 אחוז מהנשים העובדות והלוקות בדיכאון בארצות הברית מגדירות את מחלת הדיכאון כגורם העיקרי לאי התקדמות בעבודה, כך עולה מסקר חדש שבוצע עבור הארגון האמריקאי של רפואת נשים והארגון האמריקאי לבריאות הנפש. הנשים שהשתתפו בסקר הנן נשים עובדות אשר דיווחו על התנהגויות כגון עזיבת העבודה בשעה מוקדמת, אי חזרה לעבודה לאחר ארוחת הצהרים וכן הימנעות ממגע עם חבריהן לעבודה. כמו כן דיווחו הנשים על חוסר יכולת להתמודד עם מטלות העבודה כתוצאה ממצב הדיכאון בו הן נמצאות, מצב המשפיע לפי ההערכה על 5 מיליון נשים בארצות הברית.

על פי הסקר התועלות שבטיפול בדיכאון הן משמעותיות. 94 אחוז מהנשים דיווחו על שיפור בעבודה לאחר שקיבלו טיפול (תרופתי ו/או פסיכותרפיה) עבור הדיכאון.
96 אחוז מהנשים שקיבלו טיפול תרופתי דיווחו על שיפור בעבודה, ו-68 אחוז מהן חזרו לקיים מערכות יחסים נורמליות עם חברים לעבודה. אותן נשים שדיווחו על כך שהסימפטומים נעלמו תיארו את עצמן כ"בעלות ביטחון עצמי גבוה" וכ"מביאות עניין חוזר בצמיחת הקריירה שלהן".

דיכאון לא מטופל - מכשול ראשי בהתקדמות מקצועית

עוד עלה מן הסקר, אותו מימנה חברת התרופות הרב-לאומית WYETH המייצרת את התרופה כנגד דיכאון אפקסור XR המשווקת בארץ על ידי חברת ניאופרם, כי העדר טיפול מהווה בעיה משמעותית עבור הנשים. הנשים שהשתתפו בסקר דיווחו על כך שהדיכאון הלא מטופל היווה את הגורם העיקרי לעיכוב להתקדמותן מקצועית. הנשים דירגו זאת יותר גבוה מאשר גידול ילדים וטיפול בהורים מבוגרים, הריון והטרדה מינית. 89 אחוז מהנשים שעזבו או פוטרו מעבודתן בזמן שהיו בדיכאון מייחסות את הנושא למצבן הנפשי. כמעט שליש מהנשאלות תיארו את הדיכאון כ"מפריע לחלוטין" ליכולתן לעבוד.

לא פונות לטיפול בשל - לחץ זמן בעבודה, עלויות כספיות וחשש מהסטיגמה

למרות שקיימות שיטות טיפול מגוונות רק 47 אחוז מהנשים בסקר קיבלו טיפול באופן מיידי. כשנשאלו מדוע לא הלכו לקבל טיפול באופן מיידי, דיווחו נשים רבות על כך שאינן יודעות להיכן יש לגשת. בנוסף ענו כי נמנעו מטיפול בשל לחץ זמן בעבודה, חשש מעלויות כספיות שלא יכוסו על ידי הביטוח וחשש מאובדן מקום העבודה. נשים אחרות דיווחו כי לא הלכו לטיפול בשל הפחד מהסטיגמה וכן הרגשה כי הדיכאון נובע מחולשת אופי.

"למרות שהסטיגמות בנושא הדיכאון נמצאות בירידה, זהו עדיין גורם מרכזי המונע מנשים ללכת לקבל טיפול" אמרה סגנית נשיא האגודה האמריקאית לבריאות הנפש, לי אן בראונינג מק'ני. "על ידי העלאת המודעות להשלכות של דיכאון על נשים עובדות אנו מקווים לעזור לנשים ללכת לקבל את הטיפול המתאים" הוסיפה בראונינג מק'ני.

קצת על המתודולוגיה:
הסקר נערך על ידי מכון הסקרים "Russell Research-באמצעות סקר טלפוני של 751 נשים מעל גיל 18 הסובלות מדיכאון ועובדות. הנשים ענו על שאלונים שכללו עד 40 שאלות בנושא שכיחות של דיכאון בעבודה, סימפטומים, גורמים שהאיצו את הטיפול, יתרונות האבחון, וכן שאלות לגבי השפעת מחלת הדיכאון על חייהם המקצועיים ועמדתן הכללית כלפי דיכאון.

הסקר שתוצאותיו מתפרסמות כעת, נערך בחודשים אפריל מאי 2003. הנשים שענו לסקר עמדו כולן בקריטריונים הקליניים לאבחון דיכאון: 250 על בסיס שאלון סטנדרטי לאבחון דיכאון ו-501 דיווחו על עצמן ככאלה שאובחנו כדכאוניות או טופלו בשל המחלה. 629 מתוכן נבחרו באופן אקראי והיתר נשאלו באמצעות שאלון בדואר שבדק האם מישהו מבאי הבית נמצא בדיכאון.
אחוז הטעות בסקר: עד חמישה אחוז.


רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום