חדש: טיפת חלב במחלקת יולדות

(2)
לדרג

יוזמה חדשה בישראל: טיפת חלב ראשונית בתוך מחלקת יולדות בבית החולים. השירות החדש החל לפעול בשבוע שעבר באגף האימהות של המרכז הרפואי הלל יפה

מאת: מערכת zap doctors

טיפת חלב היא תחנה המספקת שירותי בריאות ורפואה בתחום קידום בריאות ומניעה לנשים לפני לידה, וכן אחרי הלידה - לתינוקות ולילדים (עד גיל 6 שנים) ולמשפחותיהם. מדובר בתחנה שהיא בגדר חובה לטובת בריאות היולדת ותינוקה. עבור היולדות, זהו צומת כמעט הכרחי, וההמלצה הקיימת היא לקיים את הביקור הראשון בטיפת חלב כאשר התינוק בן 4 ימים מצב בעייתי, אותו מכירה כמעט כל יולדת שניסתה לקבוע תור מיד עם החזרה הביתה לאחר הלידה ונתקלה בקושי במציאת תור פנוי.

במחלקת היולדות של המרכז הרפואי הלל יפה נחנך לראשונה בשבוע שעבר שירות חדש וייחודי: פגישה ראשונית עם אחות טיפת חלב עבור המאושפזות במחלקה. המרכז הרפואי הלל יפה הוא כיום בית החולים היחידי בארץ שבו קיים סידור שכזה - סידור שהוא ללא עלות ומהווה שירות נוסף בסל השירותים הנרחב שמעניק אגף האימהות לבאות בשעריו.

היוזמה החדשה נקראת "טיפת חלב ראשונית", והיא פרי שיתוף פעולה בין אגף האימהות של המרכז הרפואי הלל יפה ולשכת הבריאות בנפת חדרה, שהיא האחראית על טיפות החלב באזור.

"בטיפת החלב הראשונית במחלקה אנו מעניקים ליולדת את הכלים לימים הראשונים שלאחר לידה וכן מידע בסיסי על נושאים, כגון מועדי חיסונים, בדיקות התפתחות, מידע על הנקה ועוד", מציינת עדנה רוזנפלד, אחות מפקחת נפתית בלשכת הבריאות של חדרה ומיוזמות השירות הייחודי. "האחות בטיפת החלב הראשונית נותנת להן הסבר כללי, קובעת להן תור בטיפת החלב אליה הן שייכות ומציידת אותן בכל המידע הראשוני הנדרש".

"בסקרים שעשינו על מנת לבדוק האם סניף טיפת חלב הוא משהו שהיו יולדות רוצות לראות במחלקה, התשובות היו נלהבות עד מאוד", מסבירה אורנה גרינברג, אחות אחראית מחלקת יולדות במרכז הרפואי הלל יפה, "לכן, הפתיחה של הסניף מהווה עבורנו, ובעיקר המטופלות שלנו, ענין משמעותי ביותר מבחינת שירות".

איך זה עובד? הצוות - הן במחלקת יולדות והן בתינוקייה ובפגיה - מיידע את האימהות על קיומה של טיפת החלב ומייצר את הקשר עם האחות הנמצאת שם מטעם לשכת הבריאות. "אין כמעט יולדת שלא עוברת היום בחדר הייעוץ של אחות טיפת החלב", מציינים באגף אימהות בסיפוק. "ואפילו אם עולה צורך במשהו נוסף, למשל תמיכה בבית, העובדת הסוציאלית במחלקה מייצרת את הקשר מול אחות טיפת החלב, שממשיכה מצידה לייצר קשר מתאים לטיפול בקהילה".

ח"כ, הרב יעקב ליצמן, שנכח בטקס חניכת השירות אמר: "היה לי חשוב להגיע, והייתי שמח לראות את היוזמה הזאת בבתי חולים נוספים".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום