חומרי הדברה ולידה מוקדמת

(0)
לדרג

מחקר שנערך בקרב נשים הרות שמתגוררות בסמוך לחוות חקלאיות בהן משתמשים בחומרי הדברה, מצא כי חשיפה לחומרי הדברה מלווה בסיכון מוגבר ללידה מוקדמת

מאת: ד"ר עמית עקירוב

בנשים שנחשפו במהלך ההיריון לכמות רבה ביותר של חומרי הדברה כנגד מזיקים בחקלאות בעמק סן חואקין בקליפורניה, תועד סיכון מוגבר ללידה מוקדמת ולידת תינוקות במשקל נמוך - כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך חודש אוגוסט בכתב העת Nature Communications. החוקרים כותבים כי צאצאים לנשים הרות שהתגוררו בסמוך לחוות בהן תועד השימוש בריכוזים הגבוהים ביותר של חומרי הדברה, תועד הסיכון הגבוה ביותר.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות למעלה מ-500,000 רשומות לידה בין השנים 1997 עד 2011 עם נתונים אודות שימוש בחומרי הדברה להערכת ההשפעה של חשיפה לפי טרימסטר וריכוז החומרים על משקל הלידה וגיל ההיריון.

מהמחקר עלה כי לא זוהו הבדלים בין תינוקות לנשים שנחשפו לכמות חומרי הדברה ברבעון העליון ובין תינוקות אחרים. עם זאת, בקרב אלו בחמישון העליון של החשיפה תועדה עליה של 5-9% בשיעור הסיבוכים. צאצאים לנשים הרות שהתגוררו בסמוך לאתרי חקלאות בהם נעשה שימוש נרחב בחומרי הדברה (אחוזון עליון) תועדה עלייה של 11% בסיכוי ללידה מוקדמת ועלייה של 20% בסיכוי ללידת תינוקת במשקל נמוך לגיל ההיריון.

החוקרים כותבים כי יש להשלים מחקרים נוספים במטרה לבחון את ההשפעה של חומרי הדברה על תוצאות הלידה. עם זאת, הקשר בין חומרי הדברה ולידה מוקדמת ו/או משקל לידה נמוך תואר כבר בעבר, ואין זה הדיווח הראשון בנושא.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה לאנדוקרינולוגיה, רופא בכיר במחלקה הפנימית בבית החולים בילינסון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום