אז מה אומרים על דיאטת אטקינס?

(0)
לדרג

איגוד הלב האמריקאי בהצהרה על הדיאטה עתירת השומנים ודלת הפחמימות

מאת: איגוד הלב האמריקאי בהצהרה על הדיאטה עתירת השומנים ודלת הפחמימות

דיווחים בתקשורת שמומנו על ידי קרן רוברט אטקינס אולי יצרו את הרושם הלא נכון כאילו אגודת הלב האמריקאית דוגלת בשינוי הנחיות התזונה. לא כך הדבר.
דיאטת אטקינס מתבססת על החלפת הפחמימות בדיאטה בשומנים כדרך להרזייה.
המחקר שפורסם הוא רק אחד מ 3600 תקצירי מחקרים שהוגשו בכינוס המדעי השנתי של אגודת הלב (פורום שנועד להצגת מחקרים הנוגעים למחלות לב ולשבץ), התקצירים המדעיים אינם מייצגים עמדה רשמית או הצהרה של אגודת הלב.

להלן כמה סוגיות העולות מן המחקר:
· המחקר קטן מאוד, וכולל בסך הכל 120 משתתפים, 60 בלבד היו במשטר תזונה עתיר שומן ודל פחמימות.
· זהו מחקר לטווח קצר, שעקב אחר המשתתפים במשך 6 חודשים בלבד. אין הוכחות העוללות מן המחקר כי הירידה במשקל נשמרת לאורך זמן.
· אין הוכחות העולות מהמחקר המראות שהדיאטה לטווח הארוך יעילה גם מבחינה בריאותית.
· צריכה מוגברת של שומן רווי לאורך זמן מעלה את הסיכון למערכת הלב, והמחקר לא עקב מספיק זמן אחר המשתתפים על מנת לאשש או להפריך טענה זו.
· המחקר לא עורך השוואה בין דיאטת אטקינס לדיאטה המומלצת על ידי איגוד הלב האמריקאי.

"לאיגוד הלב האמריקאי יש קווי יסוד תזונתיים, ולא דיאטה נוקשה. קווי היסוד האלה עודכנו ב 2000, והחליפו את הדיאטה של שלב 1 ושלב 2, שהדגישו את ההפחתה בצריכת השומן. הקווים הנוכחיים, בהתבסס על ההוכחות הטובות ביותר, מדגישים תזונה עשירה בפירות, ירקות, גרגרים מלאים, בשר רזה, דגים, עוף, כמו גם מוצרי חלב דלי שומן" אומר ד"ר רוברט בונאו, נשיא איגוד הלב. "חשוב לציין שאין דיאטה רשמית של אגודת הלב. במקום זה יש כמה קווים מנחים שנועדו להיות רחבים מספיק על מנת להכיל העדפות שונות למזון, כמו גם לספק הנחיה ייחודית לאנשים בעלי צרכים מסיימים."
בניגוד למחקר הקטן, מחקר בן 12 שנים הוצג גם הוא בכנס. המחקר כלל 74000 נשים והראה כי אלה שצרכו יותר פירות וירקות נמצאו בסיכון מופחת ב 26% להשמנת יתר בהשוואה לנשים שאכלו פחות ירקות ופירות באותה תקופה. "זהו מחקר הרבה יותר משכנע לגבי עליה במשקל, משום שהוא כולל הרבה יותר אנשים ונערך על גבי תקופה הרבה יותר ארוכה" אומר בונאו.
"בשורה התחתונה, איגוד הלב האמריקאי אומר שאנשים שרוצים להפחית במשקל ולשמור על ההורדה צריכים לעשות שינויים באורח החיים לטווח הארוך, כלומר פעילות גופנית ותזונה מאוזנת" הוא אומר. "אנשים לא צריכים לשנות את הרגלי האכילה בהתבסס על מחקר קטן וקצר מאוד. היינו מקווים שהציבור ימשיך לסמוך על הנחיות ארגוני הבריאות כדוגמת ארגון הלב האמריקאי, הבוחנים את ההוכחות והמחקרים לפני פרסום ההמלצות."

רוצה להתחיל להרזות? לחץ/י על דיאטה אונליין.

מאמר של ד"ר אטקינס:
www.igl.co.il/article-small/?id=5c21c905b011c6c139e5435719882518

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום