לראשונה בישראל - רפואה גרעינית לילדים במרכז שניידר

(0)
לדרג

מומחיות במיפוי ופענוח של ילדים יחד עם אפשרות לצפייה בטלויזיה בזמן המיפוי וארכיב דיגיטלי ללא פילמים ותיקים

מאת: מומחיות במיפוי ופענוח של ילדים יחד עם אפשרות לצפייה בטלויזיה בזמן המיפוי וארכיב דיגיטלי ללא פילמים ותיקים

מאת : חנן זיסו - עורך האתר
יחידה לרפואה גרעינית לילדים, ראשונה מסוגה בישראל, החלה לפעול לאחרונה במרכז שניידר לרפואת ילדים. היחידה מספקת שירותי רפואה גרעינית לילדים מלידתם ועד גיל 18.
ביצוע מיפוי בילדים קשה יותר מאשר במבוגרים. יש להתאים את שיטת הצילום באופן אישי לילד בהתאם לגודלו, מידת שיתוף הפעולה שלו והשאלה הרפואית העומדת על הפרק.
לשם כך נדרשת מקצועיות גבוהה של הצוות הטכני. פענוח מיפויי הילדים דורש ידע במגוון מחלות הילדים והכרת שינויים בתמונות המיפוי הנובעים מתהליכי גדילה והתפתחות תקינים. שילוב גורמים אלו משפר את יכולת האבחנה.
בראש היחידה לרפואה גרעינית במרכז שניידר לרפואת ילדים עומד ד"ר צבי בר-סבר, רופא ילדים שעבר התמחות נוספת ברפואה גרעינית בארה"ב ותת-התמחות ברפואה גרעינית לילדים בבית החולים לילדים בבוסטון. ד"ר בר-סבר משמש גם כיו"ר האיגוד הישראלי לרפואה גרעינית.

המיפויים מתבצעים במצלמת גמא תלת ראשית חדישה ואיכותית תוך הקפדה על הסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר. פענוח המיפויים מבוצע ישירות ממסך המחשב והתוצאות מוקלדות למערכת דיווח מודרנית. תמונות המיפויים נאגרות בארכיב דיגיטלי ללא צורך בפילמים או בתיקים. ביחידה מתבצעים כל מגוון המיפויים המקובלים בילדים וכן מיפויים בתחום רפואת הספורט.

היחידה לרפואה גרעינית בשניידר הוקמה עם דגש רב על יצירת סביבה תומכת, צבעונית וידידותית לילדים ומשפחותיהם. חדרי ההמתנה והצילום צוידו בטלוויזיות ובמכשירי וידיאו המאפשרים צפייה בתוכניות ובקלטות במהלך המיפוי. כמו כן, רשאים ההורים לשבת ליד ילדם בזמן המיפוי. אמצעים אלו הופכים את הבדיקה לנעימה יותר, משפרים את שיתוף הפעולה של הילדים ותורמים להשגת צילומים באיכות אבחונית גבוהה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום