לראות את הטבע

(0)
לדרג

להגביר סיכויי הצלחה לנערות

מאת: להגביר סיכויי הצלחה לנערות

נערות בסיכון מלב העיר, שרואות את הטבע מהחלון בבית, עשויות ליהנות מסיכויים גבוהים יותר להצלחה בהשוואה לנערות שהנוף הניבט מחלונן אינו ירוק, כך אומרים מדענים מאוניברסיטת אילינוי.

"עבור הנערות, מצאנו שככל שהנוף ירוק יותר, כך הצליחו יותר להתרכז, להימנע מפעולות נמהרות ולדחות סיפוקים" אומרת אנדראה פייבר טיילור, חוקרת בחוג למשאבים טבעיים ומדעי הסביבה. "ככל שהנוף ירוק יותר, המשמעת העצמית טובה יותר".
הממצאים מתבססים על מחקר שנערך על 169 ילדים בגיל 7-12 בבניין דירות ציבורי גדול בלב בעיר שיקגו. הציונים של הבנים לא הראו את אותו היחס לנוף, אולי משום שבנים נוטים יותר לשחק מחוץ לבית בהשוואה לבנות, אומרת השותפה למחקר פרנסס קואו, מנהלת המעבדה לחקר סביבה אנושית.
זהו מחקר אחד מכמה שמנהלת קואו עם חוקר נוסף, וויליאם סוליבאן, לגבי הקשר בין נוף טבעי לתפקוד אנושי בריא יותר בסביבה העירונית של שיקגו.
"המחקר הזה נובע מהמחקר הקודם שהראה שהיכולת להתרכז יכולה להתחדש לאחר מגע עם סביבה טבעית" אומרת קואו, שהיא גם פרופסור לפסיכולוגיה. "אני בודקת את האפשרות שמשמעת עצמית נשאבת מאותם מנגנונים במוח שמאפשרים את הריכוז."
הממצאים החדשים, אומרת טיילור, מחזקים את הטיעון שמתכנני הערים ומפתחי המבנים צריכים לכלול נוף וגישה לטבע על מנת לשפר את איכות החיים של הדיירים.
עבור המחקר החדש החוקרים גייסו והכשירו דיירים מתנדבים לראיין ולבחון משפחות שלא הכירו בעבר. המידע שנאסף נותח על ידי מדענים על מנת להבין את ההשפעה של הסביבה החיצונית על אמהות וילדים.
אמהות התבקשו לדרג את מידת הטבע (עצים, צמחייה, מים) והמבנים מעשה ידי אדם, שהן רואות מחלון ביתן. נערים ונערות עברו מבחני יכולת מוכרים: ארבעה שנועדו להעריך את מידת הריכוז, ושלושה על מנת לבדוק יכולת להדחיק דחפים. לבסוף, לילדים ניתנה האפשרות לקבל שקית קטנה של ממתקים מייד, או לקבל שקית גדולה של ממתקים מאוחר יותר, כמדד ליכולת שלהם לדחות סיפוקים.
יכולת גבוה יותר בשלושת התחומים, אומרת טיילור, משקפת משמעת עצמית גבוהה יותר, ובהתאמה יכולת אקדמית טובה יותר, והפחתה של עבריינות נוער והריונות אצל נערות.
"זהו המחקר הראשון שבוחן את היחס בין הטבע לריכוז אצל ילדים בעלי תפקוד נורמלי" אומרת קואו. "והוא הראשון הקושר טבע עם היכולת לרסן דחפים ולדחות סיפוקים בכל אוכלוסייה".
המחקר עד כה, אומרת קואו, מראה כי הורים, מטפלים ובעלי בתים בשכונות עירוניות צריכים לעודד נערות ללמוד או לשחק בחדרים שיש בהם נוף לטבע, לעודד משחק מחוץ לבית באזורים ירוקים, להמליץ על הפסקות בחצר בית הספר, לשתול ולטפל בעצים וצמחים מסביב לבית, ולהעריך ולטפל בעצים בשכונה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום