בית המשפט: מכרז התמ"ל כשר

(0)
לדרג

טענותיה של יצרנית "סימילאק" באשר ל"תפירת המכרז" עבור חברת טבע נדחו, והמכרז, שמטרתו להכניס שחקניות נוספות בשוק התמ"ל לבתי היולדות, יחודש

מאת: מערכת zap doctors

המכרז להכנסת תמ"ל לבתי היולדות כשר כך קבע בית המשפט לאחר שדן בעתירתה של חברת פרומדיקו, יצרנית ומשווקת "סימילאק". בית המשפט דחה את טענות העותרת בדבר "תפירת המכרז למידותיה של חברת טבע" וקבע כי משרד הבריאות לא נהג במשוא פנים כלפי טבע.

בעקבות הפסיקה ניתן יהיה להמשיך בקרוב את הליכי המכרז, שמטרתו לפרק את הדואופול הקיים כבר שנים רבות בבתי היולדות, במסגרתו מספקות תחליפי מזון לתינוקות רק חברת פרומדיקו וחברת מעברות (יצרנית "מטרנה"). בית המשפט פסק גם כי העותרת תישא בהוצאות הצדדים, בסך 60,000 שקל לכל אחד מהמשיבות בעתירה - חברת טבע, חברת מדיצ'י (משוקת "אופטימיל"), חברת מעברות ומשרד הבריאות.

עתירתה של פרומדיקו הוגשה לגבי מספר החלטות של ועדת המכרזים, לגבי המכרז הראשון שבוטל והמכרז השני שפורסם במקומו, כשבמרכז העתירה טענות כלפי ההתנהלות הקשורה בחברת טבע. טבע, משווקת המותג "נוטרילון", לא עמדה בתנאי המכרז הראשון מכיוון שבפועל היבואנית והמשווקת של המותג היא חברה-בת שלה, "אביק". במכרז השני הוכנס סעיף המאפשר לחברה להתמודד גם אם היבואנית היא חברה-בת, ופתח את הפתח להשתתפותה של טבע.

פרומדיקו טענה כי מדובר בשינוי ששירת את טובתה של טבע, ומשרד הבריאות השיב כי במכרז תוקנו פגמים שהכשילו את המכרז הראשון, וכי המטרה העומדת ביסוד המכרז היא לאפשר לכל השחקנים להתמודד בו. בית המשפט קיבל את הטענה, וקבע לגבי הסעיף החדש כי "מדובר בתנאי סביר, שאין עילה להורות על בטלותו".

בואו לדבר על זה בפורום תזונת תינוקות וילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום