פילינג: מקלפים את הקיץ

(1)
לדרג

אם גם אצלכן הופיעו על העור כתמים שהותירה השמש בקיץ, תוכלו לקלף את העור ולהחזיר את הנעורים לפנים

מאת: מערכת zap doctors

הקיץ שעבר הותיר את סימניו בקווי שיזוף, כתמים בכל מיני מקומות בגוף ונזקי שמש אחרים, שטבעו את חותמם בעיקר בעור הפנים. החורף הקר הוא עונה מצוינת לטפל בעור ובנזקים אלו. קרינת השמש חזקה פחות בתקופה זו ותנאי מזג האוויר הנוחים מאפשרים לעור להחלים טוב יותר.

אחד הטיפולים הפופולאריים הוא פילינג קילוף העור, על מנת לחדש ולהכין אותו שוב לעונה החמה. פעולת הקילוף אמורה להגן על העור מפני נזקים סביבתיים כמו קרינת שמש, זיהום אוויר ועישון וכן מפני נזקים פנימיים כתוצאה ממחלות, וירוסים, הפרעות הורמונאליות, שינויי תזונה ועוד.

ד"ר צחי וידר, רופא כירורג מומחה ובעל מרפאות או.אר בהרצליה, מסביר על סוגי הפילינג הקיימים והטכנולוגיות החדשות בתחום:

המושג של פילינג התרחב וכיום מוסיפים המומחים טיפולים המיועדים לשפר את איכות העור לא רק באמצעות קילוף, אלא גם באמצעות שימוש בטכנולוגיות של אנרגיה חשמלית, אנרגיית אור וגם אפקטים מכניים (דרמהרולר) לשם קבלת השינוי הרצוי.

הקילוף נעשה בהתאם לדרגת הנזק שנגרמה לעור, לאחר שמגדירים את הבעיה שיש לפתור ואת רמת העומק של שכבת העור אליה שואפים להגיע. נהוג לחלק את הקילוף לפי עומקו ולפי הטכנולוגיה בה הוא מוצע:

פילינג
פילינג

פילינג שטחי: משפר את חיוניות העור, מוסיף ברק ומבוצע בדרך כלל על ידי קוסמטיקאיות. ניתן ורצוי להתחיל אותם בגיל צעיר.

איך זה עובד? בשיטה זו מורחים על הפנים חומרים המצויים בריכוזים שונים בקרמים ביתיים ותמיסות אותם ניתן לקנות רק אצל הקוסמטיקאית. פילינג זה גורם לכווייה שטחית של העור, שאחריה השכבות העליונות של האפדירמיס (שכבת התאים החיצונית ביותר), מוסרות בצורה עדינה לאחר יומיים שלושה.

פילינג בינוני: מבוצע על ידי רופא עור או פלסטיקאי, כי טיפול לקוי עלול לגרום לכוויה בעור. פילינג זה מטפל גם בכתמים (פיגמנטציה) של העור.

איך זה עובד? על ידי יצירת כווייה מבוקרת, הגורמת לקילוף והסרה של שכבת העור העליונה. קיימות שלוש שיטות: טיפול כימי: מריחת חומצה טריכלורואצטית; טיפול מכני, המתבצע באמצעות טכניקות כמו גלי רדיו או לייזר; ופילינג משולב, שכשמו כן הוא: משלב בין הטכניקות השונות, על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר.

פילינג עמוק: גם הוא, בדומה לפילינג הבינוני, מבוצע רק על ידי רופאים או פלסטיקאים. מטרתו היא לטפל גם בקמטים בעור ואף לבצע מתיחה מסוימת שלו. את ההליך הזה מומלץ לבצע מגיל 50.

איך זה עובד? הפילינג העמוק מתבצע בבית חולים, בהרדמה חלקית או תחת טשטוש, באמצעות חומר הנקראת פנול, המקלף את העור עד לשכבה העמוקה של הדרמיס, מה שמבטיח הסרה מוחלטת של הכתמים. מחירו של הטיפול גבוה יחסית, וכולל שהייה של לפחות שבוע בבית.

הטכנולוגיות החדשות

הטכנולוגיה שבה משתמשים לביצוע הפילינג חשובה מאוד. בעבר, רוב הטיפולים התבססו על קילופים כימיים, בהם מריחה של חומרים כימיים שונים. שימוש בלייזרים או באנרגיית אור ממקורות אחרים כמו IPL וכן שימוש באנרגיה חשמלית בתדר של גלי רדיו (rf), החליפו בהדרגה חלק מהטיפולים והפכו לנדבך עיקרי כיום.

הנה כמה דוגמאות:

טיפול במחטים: כולל גלגלת (רולר) של מחטים, שמבצעות אלפי דקירות קטנטנות הגורמות לייצור של קולגן ולשיפור במראה העור. טכנולוגיות חדשות יותר כוללות מכשירים עם מחטים, שחודרות לשכבות העור השונות. תוך כדי כך עובר זרם חשמלי בין המחטים וגורם לחימום של העור ובכך משפר את מראה העור וממצק אותו.

טיפול חלקי: (FRACTIONAL): טכנולוגיה המבוססת על פגיעה תרמית (חימום) של העור באמצעות אנרגיה חשמלית (rf) או אנרגיית אור (לייזרים). בטיפול זה עובר הרופא על כל השטח אותו מטפלים, אך המכשיר פוגע רק בחלק מהעור המטופל בצורה של רשת של נקודות, שביניהן רקמת עור שלא טופלה. היתרונות של טכנולוגיה זו הם זירוז ושיפור הריפוי של העור וכן הפחתה בסיכון של נזק פיגמנטרי בעקבות הטיפול (הופעת כתמים כהים או בהירים).

משך זמן ההחלמה

בדרך כלל נדרשים מספר טיפולים, כאשר המרווח בין טיפול לטיפול הוא חודש. לאחר הטיפול, שאורכו כחצי שעה, ישנה תחושת צריבה למשך שעה עד שעתיים והעור נעשה אדום. למחרת או לאחר כמה ימים האודם חולף ומופיעים אלפי נקודות קטנטנות חומות, שמתקלפות לאחר מספר ימים. רוב המטופלים יכולים לחזור לשגרת החיים לאחר מספר ימים ואפילו לכסות את העור במייק אפ.

בואו לדבר על זה עם ד"ר צחי וידר בפורום טיפולי בוטוקוס והזעת יתר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום