סאונה טובה ללב

(0)
לדרג

טיפול חוזר בסאונה משפר את פעילות הלב והפעולה האנדותליאלית אצל חולים הסובלים מכשל לב כרוני

מאת: טיפול חוזר בסאונה משפר את פעילות הלב והפעולה האנדותליאלית אצל חולים הסובלים מכשל לב כרוני

מטרות המחקר:
לקבוע כיצד פועל המנגנון ההופך טיפולי סאונה בטמפרטורה של 60 מעלות ליעילה עבור חולים (CHF) בעלי כשל לב כרוני.

רקע:
דווח בעבר כי טיפולים חוזרים של סאונה בטמפרטורה של 60 מעלות משפרת את הנתונים לגבי זרימת הדם ותסמינים קליניים אצל חולי CHF. השערת המחקר היא שהסאונה משקמת את פעילות הלב על ידי שיפור בפעולה האנדותליאלית.

שיטת המחקר:
20 חולים (בגילאים 15-62) מאיגוד הלב בניו יורק, הסובלים מ CHF ברמה II או III טופלו בסאונה יבשה בטמפרטורה של 60 מעלות במשך 15 דקות, ולאחר מכן המשיכו להתכסות בשמיכה לעוד 30 דקות. הטיפול נעשה מידי יום במשך שבועיים. עשרה חולים ב CHF, תואמים בגיל, מין וסוג הליקוי שכבו במיטה בטמפרטורה מבוקרת של 24 מעלות במשך 45 דקות מידי יום, והיוו את קבוצת הביקורת שלא קיבלה את הטיפול. באמצעות אולטרסאונד צפוף נבדק קוטר העורק הברכיאלי בזמן מנוחה ובזמן היפראמיה, וכמו כן לאחר מתן ניטרוגליצרין. פעולת הלב הוערכה על ידי בדיקת ריכוזי הפלסמה של BNP (brain natriuretic peptide).

תוצאות המחקר:
התסמינים הקליניים השתפרו בקרב 17 מבין 20 החולים לאחר שבועיים של טיפולי הסאונה. אחוז התרחבות כלי הדם עלה בצורה משמעותית ביחס לערך הראשוני, ואילו ההתרחבות שנוצרת בעקבות טיפולי הניטרוגליצרין לא השתנתה. ריכוזי BNP לאחר שבועיים של טיפולים ירדו בצורה משמעותית. בנוסף, היתה התאמה משמעותית בין השינוי בהתרחבות כלי הדם ושיפור בכמות ה BNP בקבוצה שטופלה בסאונה. לעומת זאת, אף אחד מהמשתנים לא השתנה בתקופת הטיפול אצל קבוצת הביקורת.

מסקנות:
טיפולי סאונה חוזרים משפרים את פעולת הלב האנדותליאלית, ומביאים לשיפור בפעולת הלב ובסימנים הקליניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום