לראשונה בישראל מוניטור ביתי המשדר לביה''ח את דופק לב העובר

(0)
לדרג

הקץ לטירטורים - נשים בהריון ישדרו באמצעות הטלפון את נתוני המוניטור ליחידה להריון בסיכון גבוה במרכז הרפואי רבין. במוניטור החדשני, פרי פיתוח ישראלי פונקציות נוספות כמו מדידת לחץ דם, מדידת חום, בדיקות סוכר ותפקודי נשימה.

מאת: חנן זיסו - עורך האתר

ביחידה להריון בסיכון גבוה שבמרכז רפואי רבין נפתח עידן חדש בתחום המעקב ההריוני. נשים בהריון הנדרשות לבצע מוניטור לדופק העובר בתדירות גבוהה תוכלנה לבצע את הבדיקה בבית באמצעות מכשיר מוניטור ביתי חדיש ולשדר את תוצאות הבדיקה באמצעות הטלפון לבית החולים. מכשיר זה הינו פרי פיתוח ישראלי.

כיום, נשים שהריונן מחייב מעקב יומיומי מגיעות מדי יום לבית החולים לביצוע ניטור ובבתי חולים מסוימים אף נשארות לאישפוז.ביחידה להריון בסיכון גבוה במרכז רפואי רבין החלו לעקוב אחר נשים אלו באמצעות מוניטור ביתי תוך שימוש בטכנולוגיית טל-קומוניקציה להעברת נתונים לבית החולים.

פרופ' משה הוד, מנהל היחידה להריון בסיכון גבוה במרכז רפואי רבין: ''ניטור דופק לב העובר במהלך ההריון הינו מדד מרכזי להערכת מצב בריאותו של העובר. הניטור מהווה כלי מרכזי ומחייב מעקב אחר הריונות שגרתיים בכלל ובהריונות בסיכון גבוה בפרט. היחידה שלנו פיתחה בשיתוף עם חברת קארדגארד הישראלית, את מכשיר המוניטור הביתי הנמצא בימים אלו ביישום קליני.
מדי בוקר, הנשים מתחברות למוניטור הביתי ומשדרות לרופא במחלקה את הניטור הרציף של דופק לב העובר והצירים. הרופא בודק מיידית את השדרים המתקבלים ומאשר טלפונית את קבלת השדר ותקינותו. רק במצב בו הרופא מבחין בשינוי בדופק העובר או בצירים, הוא מזמין את האישה לבירור בבית החולים.
בזכות הקידמה הטכנולוגית, הנשים אינן צריכות להגיע בעצמן שוב ושוב לבית החולים, זמן רב נחסך והאישה יכולה לקיים סדר יום שיגרתי'' .

במוניטור החדשני פונקציות נוספות כמו: מדידת לחץ דם, מדידת חום, בדיקות סוכר ותפקודי נשימה, אותן
תוכלנה הנשים לבצע בביתן ולשדר את תוצאותיהן ליחידה להריון בסיכון גבוה.

פרופ' דב פלדברג, מ''מ מנהל המרכז לרפואת נשים: ''למכשיר המוניטור הביתי חשיבות גדולה ביותר, בפרט עבור נשים הרות עם מחלות כרוניות כמו סוכרת, שעליהן לבצע מוניטור יומי החל מחודש שביעי. תפעול המוניטור קל ונוח, הנשים לומדות ביחידה להריון בסיכון גבוה כיצד להפעיל את המוניטור הביתי ולבצע את הבדיקה והן חשות בטחון שבידן מכשיר מוניטור הנמצא בהישג יד. בכל רגע נתון בו אישה חשה אי נוחות או מצוקה, ביכולתה להתחבר למוניטור ולבצע בדיקה''.

פרופ' הוד העומד בראש הפרויקט בעולם, בוחן בימים אלו את היישום הקליני של המכשיר בבתי חולים נוספים בעולם: בקליפורניה, בהולנד, בשבדיה, בהונגריה, בברלין, בפירנצה ובברצלונה. לדברי פרופ' הוד, קיימת שביעות רצון גבוהה של המטופלות מהשימוש במוניטור וכן קיים עניין של בתי חולים נוספים בישראל ברכישת המוניטור עבור מחלקות הנשים.
פרופ הוד מסר עוד ל"דוקטורס" כי אין לו ספק שהשירות יגיע באיזו שהוא שלב גם לאיזורים אחרים בארץ ובתוך כך גם לצפון הארץ, הפרויקט הוא פרויקט מחקרי ובתוך החודשיים הקרובים השירות יגיע לכל קצות הארץ. וזה יצא לפרויקט כלל ארצי לכל קהל הנשים בארץ שהוא קהל יעד שעומד היום על פי הנתונים שיש לי על 140.000 לידות בשנה.
עכשיו רק נמתין ונראה אייך ומתי השירות הזה אכן יגיע לבתי חולים נוספים גם בחיפה ובצפון הארץ ולא רק באיזור המרכז.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום