העצמה אישית והעצמת אחר/ים

(0)
לדרג

יש מה שנקרא תהליך של העצמה אישית, ויש תהליך של העצמת האחר/ים. ושני התהליכים הללו טובים עבורך (כלומר: טובים לכולנו), ושניהם נשמעים דומים, אבל הם גם שונים.
בשני התהליכים הללו ישנה מגמה זהה: התקדמות לקראת מיצוי "יותר", מעצמך או מהאחר/ים.

העצמה של האחר/ים, זה מה שמומלץ לך לעשות או להיות, כדי לתת סיכוי לאחרים (בד"כ אלו שמנוהלים על ידך, כמו ילדיך, עובדיך, תלמידיך, וכו') להיות "יותר", ע"י כך שהם יקבלו כלים וגם הזדמנויות להחליט, לפעול, ולשאת בתוצאות.
ומדוע זה טוב לך?
הכלל הניהולי אומר שככל שהעצמת הצוות תגבר או תתמשך, כך תגבר או תתמשך יכולתך לשלב רכיבים של מנהיגות ארוכת טווח בפעילות הניהולית שלך. במקרה של הורים ובנים, או מורים ותלמידים: ככל שהעצמת הילדים היא הפרקטיקה החינוכית, כך תתחזק היכולת שלך לשלב ערכים, בתוך המעשה היום יומי.

לשם כך, יש הרבה מה לעשות עם האחר/ים, כמו: ללמד, לחנוך, לאתגר במתן סמכות, וכו'. אבל, בעיקר, יש הרבה מה לעשות עם עצמך: לשנות את מידת הפיקוח והשליטה שהורגלת אליהם, וחשת נוח או כיף איתם. כולנו יודעים ששליטה היא משהו שאנו מתקשים שלא לקחת או לצבור עוד ועוד. זו הסיבה מדוע העצמת האחר/ים היא עניין שמטפטף לו לאיטו, ולרוב מאבד את זרימתו.

לשם כך, יספיקו שני משאבים שעליך להקפיד להיות מצויד בהם, כדי להיות כשר לתהליך העצמת האחר/ים: ביטחון עצמי, והיכולת להאציל סמכות.
ועל כך בפעם הבאה.

העצמה אישית, זה מה שמומלץ לך לעשות או להיות, כדי לתת לעצמך להיות "יותר", בנוגע להזדמנויות להחליט, לפעול, ולשאת בתוצאות.
זהו תהליך שמחייב אותך להתייחס לעצמך כאילו והיית נתון תחת הפיקוח שלך, אבל במצב שבו גישתך הניהולית הנה באוריאנטציה של העצמת האחר/ים. במילים אחרות: העצמה אישית דורשת מעין משחק של "כאילו". אם תרצו: משחק בפיצול שלך לשתי זהויות. הזהות הראשונה היא זו שמחליטה עבורך מה וכיצד להתנהל. דיבור חרישי עם עצמך יפגיש אותך עם הזהות הזו. ובמשחק ה"כאילו" שלנו: זהות זו קיבלה על עצמה את המחויבות להעצמת האחר/ים... הזהות השנייה, היא זו שמתפקדת ונראית במציאות היום יומית. התבוננות
בראי - תראה לך את הזהות הזו. היא קיבלה זה עתה את האיתות שמעתה והלאה תהליכי הניהול ההחלטניים מתחלפים בתהליכי העצמה

העצמה אישית מתרחשת כאשר הזהות "השנייה" מתמודדת עם ההנחיה שקיבלה: להיות עצמאית, להתבטא בצורה שמתאימה לרגשות, ולפתוח במהלך לקראת הגשמת מה שנראה רחוק ומעורפל, למשהו ממשי ועכשווי (זוכרים מי נתן את ההנחייה הזו?, זו הזהות הראשונה שבך, שהחליטה להיות מעצימה).

לשם כך, יספיקו שני משאבים שעליך להקפיד להיות מצויד בהם, כדי להיות כשר לתהליך ההעצמה האישית: ביטחון עצמי, ויכולת המרת החלום שלך לחזון.
ועל כך בפעם הבאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום