אולטרה-סאונד במקום סכין

(0)
לדרג

חסימת צינור הזרע ללא סכין מנתחים וללא דם

מאת: חסימת צינור הזרע ללא סכין מנתחים וללא דם

זרמים קצרים של אולטרה-סאונד יכולים להביא לחיתוך צינורית הזרע מבלי להשתמש בסכין. ייתכן שיהיה בזה לעודד גברים החוששים לקחת אחריות לאמצעי המניעה, כך מקווים ממציאי השיטה.
בארצות הברית בלבד יותר מחצי מליון גברים מידי שנה עוברים עיקור באמצעות חיתוך צינורית הזרע.
הניתוח זול יותר מניתוח לעיקור נשי, יש לו שיעורי הצלחה גבוהים יותר ופחות סיבוכים. ואולם פי שתיים נשים באמריקה עוברות עיקור לעומת גברים, אומרת נתנאל פריד בבית הספר לרפואה באוניברסיטת ג'ון הופקינס.

במרבית ניתוחי חיתוך הצינורית המנתח מסיר 1.5 סנטימטרים מהצינורית המעבירה את הזרע מהאשכים לאורטרה. לאחר מכן הקצוות החתוכים נקשרים או נאטמים בפקקי סיליקון.
שיטה חדשה יותר מכניסה תפס פלסטיק המחזיק את הצינורית במקומה הפיסי מתחת לפיסת עור מקופלת. בתוך התפס מובנה משדר פלסטי המעביר אולטרה-סאונד בעוצמה של חמישה וואט.
בלון גומי
צורת המשדר ממקדת את האולטרה סאונד מספר מילימטרים מתחת לשטח העור האחוז על ידי התפס. "עוצמת האולטרה סאונד גבוהה בערך פי 1000 בנקודת המיקוד לעומת פני העור" אומר פריד.
שידור האולטרה סאונד בטווח של 20 עד 50 שניות מחמם את הצינורית לחום של למעלה מ 50 מעלות צלזיוס. התאים בדופן הצינורית מתים, ויוצרים חסימה בצינורית עצמה. "בעצם מבשלים את הרקמות" אומר פריד. רקמה צלקתית נוצרת בתוך הצינורית ומחזקת את האיטום.
התפס מכיל בלון גומי מלא במים המונח בין המשדר לעור. שאיבת מים קרים לפני במהלך ואחרי הניתוח מבטיחה שניתן יהיה לחמם את הצינורית מבלי לגרום לכווייה בעור.
הטיפול נעשה עד כה בהצלחה בכלבים, אבל פריד טוען שהוא כל כך פשוט עד שניתן לבצע אותו ללא הכשרה של מנתח. "זה יכול להיות חשוב במיוחד במדינות מתפתחות בהן אין מאגר של מנתחים מיומנים ובתי חולים סטריליים" הוא אומר.
לפני שניתן יהיה לבצע את הטכניקה על גברים פריד ייאלץ להוכיח שהוא יכול לבצע חסימה קבועה ויעילה מבלי לגרום לכוויות. "כשמדובר בחיתוך צינורית הזרע כל מה שהוא פחות מ 100% פשוט לא מספיק" הוא אומר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום