כל אבות המזון משפרים את הזיכרון

(0)
לדרג

כל סוגי האנרגיה ממזון, לא רק מפחמימות, משפרים את הזיכרון בקרב קשישים בריאים, מראה מחקר שפורסם בגיליון נובמבר 2001 של הירחון האמריקאי לתזונה קלינית.

"ההשפעות החיוביות של פחמימות על התובנה כבר הוכחו במחקרים קודמים, אבל זהו המחקר הראשון שמראה שחלבון דיאטטי טהור ושומן משפרים את הזיכרון גם כן" אומר החוקר הראשי, רנדל קפלן.
עד כה מדענים האמינו שעלייה ברמת הגלוקוז בדם מסבירה את השיפור בזיכרון אצל מבוגרים לאחר אכילת פחמימות.
במחקר הנוכחי לעומת זאת הנבדקים תפקדו טוב יותר מבחינת הזיכרון לאחר אכילת פחמימות, שומן ומשקאות חלבוניים בערך קלורי שווה, בהשוואה לפלציבו ללא אנרגייה מהמזון, וזאת ללא קשר להשפעת המזון על רמת הסוכר בדם.
התוצאות החיוביות נראו במספר בדיקות שנעשו 15 דקות לאחר שהנבחנים, 11 גברים ו 11 נשים בגילאי 61-79, שתו כל מיני סוגים של משקה.
"את העובדה שהזיכרון השתפר בסמוך לניצול האנרגיה מכל סוג אב-מזון ניתן להסביר במונחים של נקודת מבט אבולוציונית" אומר קפלן. מנגנון שיאפשר לבעל החיים לזכור את פרטי הציד המוצלח או את איתור המזון שעלה יפה בוודאי יסייע להישרדות.
מבחני זיכרון אחרים, הכוללים מיקוד ומשימות לא מילוליות הראו השפעות משתנות, המצביעות על כך שסוגים מסוימים של מזון מגבירים היבטים מסויימים בפעילות המוח.
מחקר נוסף נדרש על מנת לחשוף את החיבור הייחודי בין כל רכיב תזונתי ואזור המוח הקשור לזיכרון.

מספר האנשים בצפון אמריקה הסובלים מפגיעה קוגניטיבית עולה ככל שהאוכלוסייה מזדקנת, כך שחשוב להבין את הגורמים הסביבתיים כמו תזונה, שיכולים לסייע במניעה או בהפחתה של חסכים אלה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום