החורף נמנעים מהשפעת

(0)
לדרג

עם בהלת האנתרקס המשתוללת לאחרונה, לא מפתיע שרבים מתחילים לחשוש שכאב גרון או עיטוש הם בעצם סימנים למחלה הנדירה.

למרות שהסימנים הראשונים של אנתרקס יכולים לדמות את הסימנים של ההצטננות הרגילה או שפעת, סביר יותר להניח שהמחלה הנפוצה היא באמת הצטננות או שפעת, במיוחד בעונת החורף, בין נובמבר לאפריל.

תסמיני השפעת מוכרים ככאבי שרירים, כאבי ראש, חום, גרון כואב ובחילות, והם נמשכים בדרך כלל בין שלושה לחמישה ימים. שיעול ועייפות יכולים להימשך גם שבועיים. במקרי אנתרקס התסמינים המקושרים להצטננות ושפעת מתגברים תוך כמה שעות, וגורמים גם לבעיות נשימה ושוק.

"דרך טובה להישאר בריאים ולהימנע ממחלות היא פעילות גופנית קבועה, תזונה טובה והרבה שינה" אומר ד"ר טד דלברידג', פרופסור לרפואת חירום. "לקחת ויטמינים, לשטוף ידיים בקביעות, וכך להימנע משפעת".

דרך טובה להוריד את הסיכוי לחלות בשפעת היא לקבל חיסון נגד שפעת. בכל שנה החיסון מעודכן על מנת לכלול את התצורות האחרונות והפעילות ביותר של הוירוס.
"לגבי צעירים, החיסון מפחית בצורה משמעותית את הסכנה לחלות בשפעת, ומגיע ליעילות של עד 90%" אומרת ד"ר קים רותפורד. "גם אם מישהו נדבק במחלה, הסימפטומים בדרך כלל מעטים יותר ומתונים יותר."

טיפול בשפעת כולל טיפול בסימנים, ולחכות שהמחלה תעבור מעצמה. דלברידג' ממליץ על שתייה מרובה, מנוחה עד כמה שניתן ואספירין או אטמינופן להקלה על כאבים ולהורדת החום.

"אכילת זנגביל היא דרך טובה להעביר את תחושת הבחילה המלווה את השפעת" אומר ד"ר ג'רי גולדברג. מינון יומי של ויטמינים A C מחזק את המערכת החיסונית ונותן לגוף סותרי חמצון רבי השפעה. לוכסניות אבץ בכל שעתיים יכול לתת דחיפה חשובה למערכת החיסונית.

"טבליות קלפ (סוג של אצה) יעילות ביצירת פעולה אנטי ויראלית, ומסייעות להפחתת הדלקת" אומר גולדברג.
ואולם גולדברג מזהיר גם שיש אנשים המפתחים עמידות לעשבי מרפא. הוא ממליץ לאנשים המחליטים לקחת תוספי מרפא לאמץ שיטה של שלושה ימים כן שלושה ימים לא, או שבוע כן שבוע לא, בלקיחת התוספים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום