לשמאליים יש זיכרון טוב יותר

(0)
לדרג

אם אתם שמאליים או מקורבים למישהו שהוא שמאלי, יש סיכויים טובים יותר שתזכרו מתי ואיפה קראתם את המאמר הזה. כך אומר הפרופסור לפסיכולוגיה, סטיבן כריסטמן מאוניברסיטת טולדו, ורות פרופר מקולג' מרימק.

בשני ניסויים נמצא שאנשים זכרו טוב יותר אם ראו מילה מסוימת קודם כאשר היו מקורבים לאנשים שמאליים, או שהמילה נראתה במקומות שונים בשדה הראייה, על מנת לגרות את שני צידי המוח. היות שלשמאליים ובני משפחותיהם יש קורפוס קלוסום גדול יותר, כלומר הגשרים העצביים המקשרים בין שני חלקי המוח, התוצאות מצביעות על כך שחיזוק הקשר בין חלקי המוח מחזק את הזיכרון. "שמאליים ככל הנראה נהנים מיכולת גבוהה יותר להיזכר באירועי החיים" אומר כריסטמן, שמאלי בעצמו.

מחקרים קודמים הראו שזיכרון סמנטי, למשל לזכור שהאוורסט הוא ההר הגבוה ביותר, פועל באמצעות צד אחד של המוח, ואילו זיכרון אפיזודי, כלומר לזכור איפה וכיצד למדת על האוורסט, מפעיל את שני חלקי המוח. עד כה לא בחנו את הקשר בין שתי האונות וסוגי זיכרון. התוצאות במחקר הזה, שפורסמו בגיליון אוקטובר של הירחון "נוירופסיכולוגיה", עשויות להסביר מדוע אנחנו לא זוכרים אירועים מהילדות המוקדמת: הקורפוס קלוסום מתפתח במלואו רק בגיל ארבע או חמש.

שמאליים, המרכיבים כ 15% מהאוכלוסייה, לא מחזיקים במונופול על הזיכרון. הניסויים מראים שזיכרון סמנטי היה חזק יותר באנשים עם בני משפחה שכולם ימניים, או כאשר המילים הוצגו רק בצד אחד של שדה הראייה. שתי הקבוצות גם זיהו מילים שראו קודם לכן באותה קלות. כריסטמן אומר שייתכן שניתן ליצור אפקט דמוי שמאליות על ידי הזזת העיניים מצד לצד, וכך להפעיל את שני חלקי המוח. המחקר שלו מצביע על כך ששלושים שניות של הזזת העיניים בצורה כזו משפר את הזיכרון האפיזודלי ב 50 אחוזים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום