רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

(0)
לדרג

תביעות בגין רשלנות הנוגעת לניתוח קיסרי צריכות להוכיח כי נגרם נזק ליולדת עקב הפרת חובה כלשהי של הרופא. לידה בסימן תביעה

מאת: מערכת משפטי

לקראת סוף ההריון את כבר ממש לא יכולה להתאפק. כבד לך, את עייפה, את רוצה לראות את הילד שיוולד לך. איך תלדי? בלידה טבעית עם דולפינים ששוחים סביבך, בבית החולים בלידה רגילה? "רק שהלידה לא תסתבך ותהפוך לניתוח קיסרי", את אומרת לעצמך.

הסטטיסטיקה מלמדת, כי כרבע מהלידות בארץ מסתיימות בניתוח קיסרי. בדרך כלל אין לניתוח הקיסרי השלכות יוצאות דופן, אך יש לדעת כי לא תמיד הניתוח מסתיים כמצופה בלידת ילד בריא ואם שמחה ומאושרת.

מצבים המובילים לניתוח קיסרי

בניתוח קיסרי מבצעים חתך בבטן של האם, ודרכו מוציאים את התינוק. לאחר שהרופא מוציא את התינוק לאוויר העולם, הוא מוציא את השילייה ותופר את החתך.

ללידה בניתוח קיסרי יש מספר סיבות: בחלק מהמקרים יש צורך לבצע ניתוח קיסרי באופן דחוף, ולא לתת ללידה להתפתח באופן טבעי, שכן המשך הלידה עלול לסכן את היולדת או את העובר (למשל: כאשר העובר נמצא במצוקה קשה). לעומת זאת, ישנם ניתוחים הקיסריים שמתוכננים מראש, כאשר מצבה הפיזי של האשה או מצב העובר לא מאפשרים לידה וגינאלית (רגילה). למשל, כשמדובר ביולדת שעברה ניתוחים קיסריים בעבר, כאשר יש חוסר התאמה בין העובר לאגן של היולדת או כאשר העובר נמצא במצב רוחבי.

יחד עם זאת, יש נשים שמבקשות מראש ללדת בניתוח קיסרי, על אף שאין כל צורך רפואי בכך, למשל, כאשר לאשה הייתה לידה טראומטית קודמת והיא מעדיפה לדעת מתי תלד, לתכנן מראש ולא להמתין לצירים שיבשרו על התפתחות הלידה.

עילה לתביעה

כאשר אדם ניצב בפני ניתוח, הרופא חייב לתת לו מידע מפורט אודות הצורך בניתוח, האפשרויות החלופיות, הסיכונים והסיבוכים הכרוכים בביצוע הניתוח. ניתוח קיסרי הוא ניתוח לכל דבר, ולכן הרופא חייב להעביר ליולדת את כל המידע ולהחתים אותה על טופס הסכמה לביצוע הניתוח הקיסרי. אם הרופא לא נתן ליולדת הסבר מקיף ומפורט ולא הציג בפניה את כל הסיכונים של הניתוח, אפשר לומר שהוא לא קיבל הסכמה מדעת מהיולדת, ואם הניתוח הקיסרי לא יצליח, ניתן יהיה לתבוע אותו בעילה של רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית תיתכן גם במהלך הניתוח עצמו - אם במהלך הניתוח הקיסרי הרופא לא מזהה מצוקה של היולדת או של העובר, הרי שהוא לא פועל כמו שמצופה מרופא מנתח במקרה כזה. לאחר הניתוח הקיסרי יש צורך במעקב אחרי היולדת, ואם הרופא לא מבצע בדיקות שגרתיות ומתעלם מתלונות היולדת על מיחושים וכאבים, הרי שהוא מתרשל.

בתביעות של רשלנות רפואית בניתוח קיסרי צריך להוכיח כי נגרם נזק בשל הפרת חובה כלשהי של הרופא המנתח. כדאי לאסוף מייד לאחר הניתוח הקיסרי את העדויות והממצאים למקרה שנרצה להגיש תביעה. יש לדעת, כי גובה הפיצויים שנפסק בתביעות של רשלנות רפואית הקשורה בלידה, ובכלל זה בניתוחים קיסריים יכול להיות גבוה מאד, והוא תלוי בנזק שנגרם לאם או ליילוד.

לכתבות נוספות בתחום רשלנות רפואית - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום רשלנות רפואית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום