בחילות בהריון: הטיפול הטבעי

(0)
לדרג

נשים רבות סובלות מבחילות והקאות במהלך ההריון. אורח חיים בגישה הטבעית ושינוי תזונתי עשויים להקל על ההרגשה

מאת: שלומי סמלסון

יחד עם תחילת ההריון מגיעות הבחילות ובאחוז נמוך של הנשים גם הקאות. מדוע זה קורה? מעניין כי דווקא סימנים אלו בטרימסטר הראשון מעידים על הריון תקין ובכל זאת לא כל הנשים סובלות מהסימפטומים. חשוב לוודא כי הקאות מרובות ולא סבירות עלולות לגרום נזק ליולדת ואף להעיד על בעיה בהריון ויש לגשת לרופא המטפל.

הטענה הרווחת היא כי השינוי ההורמונאלי, עליה ברמות ההורמונים של אסטרוגן ופרוגסטרון, אחראים לסימפטומים הלא נעימים הללו. נמצא גם כי חוסר בחומצה פולית, חוסר איזון בסוכרים ואף מולטי ויטמין מכיל ברזל שבעצמו עלול לגרום לעצירות, מחולל בחילות ואף הקאות. כדי לאזן את משק הסוכר בגוף כדאי לאכול ארוחות קטנות יחסית ותכופות יותר, בערך כל שעתיים ולהקפיד על פחמימות מורכבות, המסיעות למניעת נפילות סוכר. נמצא כי מתן 75 מ"ג ויטמין B6 יכול לסייע וכן הפרדת הברזל מהמולטי ויטמין. אם נמצא שיש חוסר בחומצה פולית מומלץ לקחת 600-1,000 מיקרו גרם מהתוסף שנקרא B9 וחשוב ללקיחה עוד לפני ההריון למניעת מומים בעובר.

^^המלצות לאורח חיים בריא:^^

לחלק את הארוחות על פני כל היום.
לאכול מזונות העשירים בחלבונים ודלים בשומנים.
לשתות לעיתים תכופות ובמנות קטנות.
להימנע מעודף תבלינים.
מומלץ כמובן להימנע מעישון.
לעסוק בפעילות ספורטיבית מתונה.
הקפדה על מנוחה ושתיית תה צמחים מהצמחים הבאים: תה של מליסה טריה, ג'ינג'ר, קמומיל ומנטה מסייעים למניעת בחילות, הקאות ואף צרבות. יש לקחת בחשבון כי הג'ינג'ר החריף עלול לגרום בעצמו לצרבות אצל חלק מהנשים. כל אישה תוכל לנסות ולהרגיש איזה שילוב של הצמחים מתאים לצרכים שלה. רצוי כמובן לרכוש צמחים אורגניים איכותיים.

טיפול בבחילות

ניתן להכין לימונדת ג'ינג'ר טעימה מאוד על ידי גרוד שורש ג'ינג'ר טרי בפומפייה, כיסוי התערובת במיץ לימון למשך הלילה (לשמור במקרר) ולמחרת היום נסנן את התערובת מהג'ינג'ר ונוסיף מים לדילול התערובת. ניתן להמתיק לפי הצורך. התוצר טעים מאוד, מרווה, מרגיע את העיכול ועזר למניעת בחילות וצרבות. שוב, יש לקחת בחשבון כי הלימון ואף הג'ינג'ר עלולים בעצמם לגרום לצרבות.

דרך נוספת בטוחה ומרתקת היא הרחה של שמנים אתריים. ידוע לנו כ נושא הריחות הינו בעייתי בשלבים שונים של ההריון, מאחר ומסיבות הורמונאליות עולה רגישות מערכת העצבים וחוש הריח. לארומתרפיה יש פתרונות מעניינים לבעיה וכל אישה צריכה לנסות ולראות איזה מהריחות מקלים על הסימפטומים.

שמן אתרי ג'ינג'ר מעולה אך ריחו דומיננטי מאוד ויש לנסות להריח ממנו בזהירות. כמו כן הרחה ישירה מהבקבוק מספר פעמים ביום למשך כדקה לפי הצורך או על בסיס קבוע תעזור מאוד והשמנים האתריים המומלצים הם של מנטה, נענע, קמומיל רומאי, לימון ומנדרינה. כולם מסייעים להרגיע את הבחילות וההקאות דרך השפעה על מערכת העיכול ומערכת העצבים.

מעניין שהרפואה הסינית מגדירה בחילות, צרבות והקאות כ"אנרגית קיבה מורדת", כאשר הכיוון האנרגטי התקין של מערכת העיכול והקיבה הוא כלפי מטה ובמצבים מסוימים של חוסר איזון משתנה כיוון האנרגיה כלפי מעלה ונוצרים הסימפטומים המדוברים. השמנים האתריים המוצעים כאן עוזרים לכוון את האנרגיה מחדש ולמתן את הסימפטומים. חשוב לרכוש שמנים אתריים איכותיים בלבד אצל ספקי שמנים אתריים מורשים ומוכרים.

ההמלצות אינן תחליף לטיפול רפואי. חשוב לטפל רק אצל מטפל מוסמך.

שלומי סמלסון הוא רפלקסולוג בכיר, מטפל בצמחי מרפא, פרחי באך ומרצה לארומתרפיה וקוסמטיקה טבעית בקמפוס ברושים.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה משלימה בהריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום