אזנייה מיוחדת כאמצעי הנחייה לעיוורים

(0)
לדרג

רובוסנס - האזנייה, מבוססת על חיישן המבצע חישה מדויקת של עצמים וחלקי גוף בתחום מוגדר

מאת: רובוסנס - האזנייה, מבוססת על חיישן המבצע חישה מדויקת של עצמים וחלקי גוף בתחום מוגדר

בימים אלה הושלמו בהצלחה ניסויי אזנייה מיוחדת לעיוורים וללקויי ראייה המיועדת להחליף את אמצעי הנחייה הקיימים כיום. האזנייה, פרי פיתוחה של החברה הישראלית סנסוטק, מבוססת על חיישן המבצע חישה מדויקת של עצמים בתחום מוגדר.
האזנייה יעילה בעיקר בסביבה לא מוכרת, זרה, ומקלה על ההתמצאות בה. האזנייה מחוברת למשדר הנישא על חגורה ושולח התראה כאשר המשתמש נמצא במרחק מוגדר מעצמים ומכשולים בסביבה.

הטכנולוגיה
בבסיס הטכנולוגיה גלאי/משדר ומערכת לעיבוד אות. הגלאי/משדר שולח סדרה מורכבת של פולסים לחלל והאותות המוחזרים מנותחים בדומה לאופן ניווט הלילה של עטלף: שליחת אותות לחלל, עיבוד האות המוחזר וציור "תמונה וירטואלית" של הסביבה.
במערכת נעשה שימוש בקרינה אולטראסונית בתדרים גבוהים, 50,000-300,000 מחזורים בשניה, אשר אינם נשמעים על-ידי האדם (בסוג קרינה זה נעשה שימוש גם בבדיקות הדמיה של נשים הרות, הוכחה לבטיחות השימוש).

עיוורים ולקויי ראייה בארץ ובעולם
מנתונים שהתפרסמו ב Vital & Health Statistics series no10. עולה כי בעולם הנאור כיום, ישנם כ- 32 מיליון עיוורים ולקויי ראייה. בישראל רשומים כיום כ- 17,000 עיוורים.
ליקוי ראיה הינו בעיה אשר הולכת ומתגברת עם הגיל. ככל שתוחלת החיים שלנו גבוהה יותר, כך עולה מספרם של הסובלים מליקויי ראייה שונים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום