כדאי לשתות מיץ ענבים אדומים

(6)
לדרג

לענבים יש גם אפקט הגנתי

מאת: לענבים יש גם אפקט הגנתי

שתיית מיץ ענבים אדומים מסייעת לפעילות לב ריאה בריאה לפחות בשתי דרכים, מדווחים חוקרים מאוניברסיטת ג'ורג'טאון. המחקר מראה ששתיית מיץ ענבים לא רק משפיעה ישירות על פעולות ביולוגיות כמו חסימת עורקים, אלא גם מעלה את רמת הנוגדנים בדם ומפחיתה את רמת הרעלים החופשיים בגוף.
"כבר ראינו שלשתיית מיץ ענבים אדומים יש השפעות בריאותיות חיוביות. המחקר הזה נותן לנו להבין את המנגנון מאחורי ההשפעות הללו," מסבירה ד"ר ג'יין פרידמן, מרצה לרפואה ופרמקולוגיה באוניברסיטת ג'ורג'טאון, והחוקרת הראשית במחקר זה.
מה שאנחנו רואים בפעם הראשונה זה שחומרי הטעם,flavonoids פועלים בשתי דרכים קשורות: ראשית, יש להם השפעה מגנה על הנוגדנים, כך שהנוגדנים פועלים טוב יותר ולאורך זמן. שנית, נראה שיש להם השפעה חיובית ישירה על מספר פעולות ביולוגיות כמו פעילות טסיות הדם, יצירת חנקן חמצני ותקשורת התאים, כולם גורמים הפועלים להגנה על הגוף.
במחקר שתו 20 משתתפים כשתי כוסות מיץ ביום למשך 14 יום (המינון המדוייק נקבע על פי משקל הגוף, כך שנשים במשקל ממוצע נמוך יותר שתו פחות). לאחר מכן רמת הויטמין E בפלסמה עמדה בערך על 13% למעלה מהרמה בתחילת המחקר, היכולת הנוגדנית עלתה ב 50%, יצירת החנקן החמצני עלתה ב 70 %, ופעילות הטסיות ירדה בצורה משמעותית.
מצד שני, המחקר גם מצא שיצירת סופראוקסיד, הרעלן החופשי, ירדה בשליש לאחר שתיית המיץ. התוצאות תאמו את תוצאות הניסיונות שנעשו על דוגמיות דם שנלקחו ממשתתפים בריאים.
האפקט ההגנתי שאנחנו רואים במיץ הענבים חדש לנו, ובתוספת המידע שכבר יש לנו לגבי היתרונות האחרים של מיץ ענבים אדומים, אנחנו יכולים להבין טוב יותר את דרך הפעולה של המיץ בגוף. יצירה בריאה של חנקן חמצני נלחמת באתרוסקלרוזיס במספר דרכים. החוקרים הרגישו שרמות גבוהות יותר של נוגדנים יכולות לשמר את החנקן החמצני בגוף, ולהגביר את ההשפעות החיוביות שלהם.
סביר להניח שההשפעות ההגנתיות של מיץ ענבים אדומים מגיעות מחומרי הטעם במיץ, מוסיפה פרידמן. אבל חשוב לציין שכאשר חומרי הטעם מבודדים מהמיץ ונלקחים בנפרד לא לכולם היתה השפעה זהה לתפקודם במיץ המלא.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום