סקר: לארבעה אחוז מן האמריקנים מחשבות אובדניות

(0)
לדרג

לרגל שבוע בריאות הנפש החל בימים אלו, מובאים מספר נתונים על התנהגות ומחשבות אובדניות על פי סקר שפורסם בימים אלו

מאת: לרגל שבוע בריאות הנפש החל בימים אלו, מובאים מספר נתונים על התנהגות ומחשבות אובדניות על פי סקר שפורסם בימים אלו

היום פורסמו תוצאותיו של סקר שנערך בארצות הברית, על פיהן כארבעה אחוזים מקרב תושבי ארה"ב, 8.6 מליון אנשים, שקלו אי פעם להתאבד. בנוסף נמצא כי מעל שלושה אחוזים מהאוכלוסייה הבוגרת הרהרו במחשבות אובדניות במשך תקופה של לפחות שבועיים.
מבין הנשאלים זוהתה קבוצה של אנשים שלהערכתם סובלים מדיכאון אך לא נעשתה לגביהם אבחנה שכזאת. שבעה עשר אחוזים מתוך קבוצה זאת, דיווחו על מחשבות אובדניות. לשם השוואה, נמצא כי מתוך אלו שאובחנו על ידי הרופא המטפל כסובלים מדיכאון או מחרדה, דיווחו עשרים ושבעה אחוזים על מחשבות אובדניות.

עורך הסקר הוא ד"ר ג'פרי קיש, מן האגודה הלאומית לבריאות הנפש. עם פרסום הממצאים אמר ד"ר קיש כי "למעשה, מה שסקר זה גילה לנו הוא שבעיית האובדנות היא מאד משמעותית, יותר ממה שאנשים נוטים לחשוב, וברור שמצב דיכאוני הוא אות אזהרה לגבי הימצאותן של מחשבות אלו".
בסקר נשאלו 3,200 אמריקנים סדרת שאלות על מצבם הנפשי והגופני. לדוגמא: האם הם חוו רגשות כמו "עצב, חרדה או ריקנות ?" או האם הרגישו "אשמים, חסרי תקווה או חסרי ערך ?".

במקביל לפרסום תוצאות הסקר פרסם "הרופא הראשי" האמריקני (Surgeon General), ד"ר דייויד סאצ'ר, את תוכניתו למלחמה באובדנות. התוכנית כוללת צעדים רבים בקהילה ובסקטורים הציבוריים והפרטיים שנועדו למנוע אובדנות. בתוכנית מפורטות הדרכים לבניית תוכניות קהילתיות למניעת אובדנות, אמצעים להרחבת בדיקות הסקר לברור אובדנות על ידי רופאי המשפחה ודרישה מעוד מדינות בארה"ב להרחיב את הכיסוי של ביטוחי הבריאות לכיסוי בעיות בתחום בריאות הנפש וההתמכרות.

בנוסף לנתונים שנאספו בנוגע לאובדנות, עלה מממצאי הסקר כי שלושים ושניים אחוזים מן המבוגרים שנשאלו, אמרו כי חוו אי פעם את ששת הסימפטומים המתאימים לאבחנה של דיכאון או הפרעת חרדה כללית. מצד שני, רק שלושה עשר אחוזים מהנבדקים חשבו שהם סובלים מבעיה נפשית כלשהי. אפילו מבין הנבדקים שאובחנו על ידי רופא כסובלים מבעיה נפשית כלשהי, רק ארבעים ואחד אחוזים חשבו שאכן יש להם בעיה שכזו.

התאבדות היא הסיבה השמינית במקומה בין הסיבות למוות בארה"ב בשנת 1999. בקרב צעירים בגילאי 15 עד 24, היא ניצבת במקום השלישי מבין הסיבות לתמותה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום