הקשר שבין שינה מרובה לשבץ מוחי

(0)
לדרג

מחקר חדש טוען כי אנשים הישנים יותר משמונה שעות ביממה ועדיין מרגישים מנומנמים במשך היום, עלולים להיות בסיכון גבוה להתפתחות שבץ מוחי.

מאת: מחקר חדש טוען כי אנשים הישנים יותר משמונה שעות ביממה ועדיין מרגישים מנומנמים במשך היום, עלולים להיות בסיכון גבוה להתפתחות שבץ מוחי.

פרופסור עדנאן קורישי, נוירוכירורג מאוניברסיטת באפלו שבניו יורק, הציג היום את ממצאיו של מחקר חדש הבודק את הקשר שבין שבץ מוחי לבין שינה מרובה ותחושת נמנום במשך היום. על פי פרופסור קורישי, אנשים הישנים יותר משמונה שעות ביממה אך עדיין מרגישים מנומנמים במשך היום הינם בעלי סיכון מוגבר לפתח שבץ מוחי. לדבריו, מומלץ כי אנשים בעלי הרגלי שינה שכאלו יפנו לרופא המשפחה שלהם על מנת לבדוק האם יש צורך בביצוע הערכה במעבדת שינה.

סיבת הקשר שבין שינה לבין אירועים מוחיים אינה ברורה אך אפשרות אחת שהועלתה על ידי צוות החוקרים היא שאיכות שינה ירודה, המתבטאת בשינה מרובה ונמנום במשך היום, עלולה להצביע על קיומה של תסמונת הפסקת נשימה בשינה .
הפסקת נשימה בשינה הנה מצב שבו ישנן הפסקות קצרות של הנשימה, הפסקות הנמשכות 10 שניות או יותר ושבגינן מתעורר הישן וחוזר מיד לישון. הקשר בין הפסקת נשימה בשינה ושבץ מוחי כבר הוכח במחקרים קודמים.

המחקר הנוכחי, שתוצאותיו דווחו בכנס הבינלאומי לשבץ בפלורידה, סקר בקרב 1348 נבדקים את שכיחות האירועים המוחיים ומצא כי השכיחות הייתה של 14 אחוזים בקרב הנבדקים שישנו יותר משמונה שעות בלילה, לעומת 5.4 אחוזים בקרב אלו שישנו פחות משמונה שעות. בנוסף, נמצא כי 14 אחוזים מקרב אלו שדיווחו על נמנום במשך היום סבלו מאירוע מוחי כל שהוא, לעומת 4 אחוזים בקרב אלו שהיו ערניים במשך היום.
עם זאת, פרופסור סידני סמית, מן האגודה האמריקאית למחלות לב, הגיב לממצאי המחקר באומרו כי הוא מעריך שדפוסי השינה לבדם אינם אחראים לתחלואה באירועים מוחיים. לדבריו סביר להניח כי הפרעות בריאותיות נוספות עומדות בבסיס הקשר שבין הישנוניות לבין האירועים המוחיים.


רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום