שבוע 32-35

(0)
לדרג

העלייה במשקל ממשיכה, ולעיתים ממשיכות גם בצקות ברגליים ומיחושים נוספים. בשלב זה יש להקפיד על מעקב רפואי קפדני לגילוי מוקדם של צירים מוקדמים, רעלת הריון ועצירה בגדילת העובר.

העובר שוקל כ-2,000-2500 גרם ובשלותו כמעט מלאה, אך כל עוד לא נשלמו 37 שבעות ההריון, הוא עדיין נחשב פג. רקמת שומן מתפתחת בידיים וברגליים. האשכים אצל זכרים יורדים ונמצאים בשק, העובר מתפתח וסוגר את עיניו כשהוא ישן ופותח אותן כשהוא ער.

עקב צמצום המקום ברחם, תיתכן גם ירידה בתנועתיות. במקביל ישנה אפשרות לתחילתה של 'פעילות רחמית', שאינה כואבת ואינה סדירה, הקרויה "ברקסטון-היקס"; במקרה כזה מומלץ להיוועץ ברופא. בהריון תאומים יולדות כמחצית הנשים כבר בשבוע ה-36.

מבחינה חוקית מותר להתחיל את חופשת הלידה כבר משבוע 34, שישה שבועות לפני מועד הלידה הצפוי. קחי בחשבון שאם את בוחרת להקדים ולצאת לחופשת לידה, תאלצי גם להקדים ולחזור ממנה.

^^בדיקה מומלצת:^^

בדיקת אולטרה סאונד הריוני: הערכת משקל וכמות מי שפיר.

טיפ: זה הזמן לקבל החלטות ולסגור את הזמנת הלידה שלכם. קחי בחשבון שייקח עוד חודש-חודשיים עד שהפריטים שהזמנתם יהיו מוכנים, במיוחד אם יש לכם דרישות מיוחדות, או שהזמנתם פריטים שנעשים בעבודת יד. תמיד כדאי להתכונן ללידה קצת יותר מוקדמת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום