פציעות הן הגורם העיקרי למוות של ילדים בעולם המערבי

(0)
לדרג

פציעות מכל סוג, מהתעללות ועד תאונת אופניים או תאונת דרכים, הפכו להיות הגורם העיקרי למקרי מוות של ילדים בעולם המערבי, כשפציעות מחליפות את המחלות, כך עולה מדו"ח מיוחד של האו"ם

מאת: פציעות מכל סוג, מהתעללות ועד תאונת אופניים או תאונת דרכים, הפכו להיות הגורם העיקרי למקרי מוות של ילדים בעולם המערבי, כשפציעות מחליפות את המחלות, כך עולה מדו"ח מיוחד של האו"ם

יותר מ-20,000 ילדים מתחת לגיל 15 מתים מידי שנה מתאונות דרכים, התעללות או פציעות מכוונות, נפילות, שריפות, טביעה, הרעלה או פציעות אחרות. כך עולה מדו"ח מיוחד של יוניצ"ף, ארגון האו"ם למען ילדים.

על פי הדו"ח, הסיכוי בעולם המערבי הוא 1 ל-750 למוות כתוצאה מפציעה לפני גיל 15, והחוקרים מעריכים כי ניתן למנוע 12,000 מקרים בשנה על ידי צעדי מניעה מוקדמים.

למרות שהסיכוי למוות בגיל צעיר קטן בחצי במהלך 30 השנים האחרונות, מדגישים החוקרים כי "מותו של כל ילד הוא טרגדיה שכדאי למנוע".

תאונות דרכים מהוות 41 אחוזים ממקרי המוות של ילדים מפציעות, אולם רוב הילדים לא מתו בתוך הרכב אלא מחוצה לו, כשהם הולכים ברגל או רוכבים על אופניים.

15 אחוזים ממקרי המוות היו כתוצאה מטביעה, 14 אחוזים מפציעה מכוונת, שבעה אחוזים משריפה, ארבעה אחוזים כתוצאה מנפילה, שני אחוזים מהרעלה ואחוז אחד כתוצאה משריפה.

16 האחוזים הנותרים שויכו בדו"ח למקרים של פציעה בלתי מכוונת שהובילה למוות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום