מין מסוכן

(0)
לדרג

על הסבירות של נשים לסביות וביסקסואליות ללקות במחלות מין, האם הן בלבד חשופות לכך? או שמא הפילוח מוטעה ממהותו, ולמה?

מאת: רוב הנשים הלסביות והביסקסואליות שענו לשאלון אנונימי, דיווחו על מקרים רבים בחודש של מין ללא אמצעי הגנה שבהם היה פוטנציאל להעברת הפרשות מהנרתיק, דם וזרע. אולם למרות המעורבות במין לא בטוח, רוב הנשים לא ראו את עצמן בסיכון לחלות באידס או מחלת מין. חיזור קטלני

מחקר שערכו ד"ר קת'לין מורו וג'ניפר אלסוורת' מבית הספר לרפואה "בראון" בפרובידנס, ארה"ב, בקרב ארגוני נשים וארגונים קהילתיים, מגלה כי נשים לסביות וביסקסואליות מעורבות רבות ביחסי מין ללא אמצעי הגנה מפני מחלות.

מתוך 504 הנשים שענו לשאלון האנונימי, 87 אחוזים מהן דיווחו על עצמן כלסביות ו-13 אחוזים כביסקסואליות, והממצאים מפורסמים בגיליון דצמבר של "Gay and Lesbian Medical Association".

מתוצאות המחקר עולה כי ל-88 אחוזים מהנשים הייתה לפחות פרטנרית מינית אחת במשך השנה החולפת, ומתוך קבוצה זו, 27 אחוזים מהנשים דיווחו על יותר מפרטנרית אחת במשך השנה החולפת.

מתוך 17 האחוזים של הנשים שדיווחו גם על גבר כפרטנר מיני בשנה החולפת, 32 אחוזים דיווחו על שני גברים או יותר כפרטנרים מיניים בשנה החולפת.

עוד נמצא כי נשים ביסקסואליות היו בסבירות גבוהה יותר מנשים לסביות לדווח על מספר רב של פרטנרים מיניים, אולם הן לא מבצעות יותר בדיקות לגילוי מחלת האידס.

19 אחוזים מכל הנשים דיווחו על מין אוראלי ואנאלי, 20 אחוזים דיווחו על פעילות מינית הכוללת חשיפה לדם, ואילו 26 אחוזים מהנשים דיווחו על מחלת מין בעבר.

אולם למרות הנתונים, 84 אחוזים מהנשים הלסביות והביסקסואליות אמרו כי הן מאמינות שהן אינן נמצאות בסיכון כלל למחלת האידס או מחלת מין בשנה החולפת. רק 21 אחוזים מהנשים הציעו אי פעם לפרטנרים המיניים שלהם להשתמש באמצעי הגנה.

מקור:
Journal of Gay and Lesbian Medical Association 2000;4:159-165

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום