סטודנטים שישנים עד מאוחר מקבלים ציונים נמוכים יותר

(0)
לדרג

תשכחו מ-"ללמוד כל הלילה" כדי לקבל ציונים טובים יותר. סקר שנערך באוניברסיטה בארה"ב מגלה כי סטודנטים שהלכו לישון מאוחר וקמו מאוחר קיבלו ציונים נמוכים יותר מאלו שישנים מוקדם וקמים מוקדם. עת ללמוד

מאת: תשכחו מ-"ללמוד כל הלילה" כדי לקבל ציונים טובים יותר. סקר שנערך באוניברסיטה בארה"ב מגלה כי סטודנטים שהלכו לישון מאוחר וקמו מאוחר קיבלו ציונים נמוכים יותר מאלו שישנים מוקדם וקמים מוקדם. עת ללמוד

סקר שערכה אוניברסיטת יוטה בארה"ב מגלה כי סטודנטים הלומדים עד מאוחר בלילה, מקבלים ציונים נמוכים יותר במדד ה-GPA האוניברסיטאי, מדד המחשב את ממוצע ציוני התלמידים.

מתוצאות המחקר, שהקיף 184 סטודנטים של שנה א', עולה כי ככל שהתלמיד ישן יותר מאוחר ביום, כך יורדת רמת הציונים שלו. מסתבר כי כל שעה שהסטודנט ישן בה יותר מאוחר מחבריו לספסל הלימודים, מתבטאת בירידה של 0.13 נקודות במדד ה-GPA (הנמדד מ-0.0 עד 4.0).

עוד מצאו החוקרים קשר בין ארוחת בוקר לציונים גבוהים יותר וקשר נוסף בין עבודת לילה לציונים נמוכים יותר.

יחד עם זאת מעריכים החוקרים כי מי שקם מוקדם, ככל הנראה אוכל ארוחת בוקר וכי אין לקשר בין המרכיבים התזונתיים של הארוחה לבין הצלחה בלימודים.

החוקרים מסכמים כי סטודנטים הרוצים לשפר את ציוניהם האקדמיים צריכים לשפר את הרגלי השינה שלהם, לאכול ארוחת בוקר כל יום ולתכנן את היום כדי לנצל בצורה יעילה את הזמן.

מקור:
Journal of American College Health 2000; 49:125-130

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום